خنثی کردن عملیات قاچاق نفت از ساحل جنوبی یمن توسط صنعاء

همزمان با هشدار صنعاء به آمریکا درباره سرقت نفت یمن، سخنگوی نیرو‌های مسلح این کشور از خنثی کردن یک عملیات قاچاق نفت در بندر «قنا» در ساحل جنوبی یمن خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 10November 2022

خنثی کردن عملیات قاچاق نفت از ساحل جنوبی یمن توسط صنعاءبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن، امروز (پنجشنبه، ۱۰ نوامبر)، از خنثی‌سازی عملیات چپاول و قاچاق نفت خام این کشور در بندر «قنا» در استان شبوه خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که در خبرگزاری یمن «سبأ» منتشر شد، توضیح داد: نیرو‌های مسلح یمن، با صدور چندین پیام هشدار، موفق شدند از اقدام یک نفتکش در بندر قنا که به دنبال قاچاق نفت بود، جلوگیری کنند.

سرتیپ یحیی سریع بر پایبندی نیرو‌های مسلح یمن به حمایت از سرمایه‌های حاکمیتی یمن که حقوق مردم مظلوم این کشور و حقوق کلیه کارمندان دولت در سراسر یمن است، تاکید کرد.

روز گذشته، منابع رسانه‌ای یمن از حمله پهپاد‌های انصارالله، به بندر قنا در نزدیکی منطقه ساحلی بئرعلی استان شبوه خبر دادند و اعلام کردند که این حمله پس از نزدیک شدن یک کشتی نفتی به این بندر انجام گرفت که موجب شد، نفتکش مذکور محل را ترک کند.

پیشتر در نشست شورای عالی سیاسی یمن که در دهم مهر ماه جاری برگزار شد، به شرکت‌های خارجی که در یمن فعال هستند، درباره تداوم غارت منابع نفتی و طبیعی این کشور هشدار داده شد.

«هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان این‌که این اقدام، تصمیم ملی یمن برای حفظ منابع خود است، گفت: این تصمیم قابلیت اجرایی دارد و به هیچ وجه، با تلاش‌ها برای پایان دادن به تجاوز نظامی [ائتلاف سعودی-اماراتی]در تعارض نیست.

این وزیر یمنی خطاب به ائتلاف متجاوز گفت: اگر صنعاء، حرفی بزند، آن را عملی خواهد کرد. وزارت خارجه نیز به همه کشور‌های جهان هشدار داد. پیام هشدار هم اقدام اولیه است که می‌تواند فراتر نیز برود؛ لذا جامعه بین‌الملل باید این مسئله را درک کند.

وی افزود: سران یمن، در برابر تداوم غارت نفت یمن و تداوم تجاوز نظامی و محاصره فراگیر، دست‌بسته نخواهند ماند. صنعاء از موضع قدرت، دست خود را برای صلح عادلانه دراز می‌کند.

این وزیر یمنی دو هفته پیش گفت: هشدار‌های صنعاء جدی گرفته شده است؛ زیرا این موضوع، مخصوص نفت و گاز یمن است. ما هیچ‌یک از همسایگان را تهدید نمی‌کنیم، ولی نسبت به غارت منافع طبیعی خود، هشدار می‌دهیم. به کشور‌های ائتلاف هم هشدار می‌دهیم که از منابع طبیعی و اقتصادی یمن برای تأمین مالی جنگ علیه آن استفاده نکنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار