شیخ قاووق:

سفارت عربستان در انتخاب رئیس جمهور لبنان دخالت می‌کند

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که دخالت‌های سفارت عربستان سعودی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان بر هیچ کس پوشیده نیست.
کد خبر: ۵۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ - 23October 2022

سفارت عربستان در انتخاب رئیس جمهور لبنان دخالت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان اظهار داشت که این کشور با تحقق تمامی خواسته‌های لبنان در منطقه اقتصادی، در آستانه یک پیروزی ملی تاریخی و راهبردی قرار داد.

وی گفت: «مذاکرات در طول ۱۱ سال حتی یک متر از حقوق دریایی ما را آزاد نکرد بلکه این پهپاد‌های مقاومت بود که معادله را تغییر داد و لبنان تمام خواسته‌های خود را محقق کرد».

بنابر گزارش شبکه المنار، شیخ قاووق با اشاره به اینکه محافل نظامی، سیاسی، امنیتی و مردمی رژیم صهیونیستی شاهد این پیروزی مقاومت است، گفت: «اما برخی‌ها در داخل لبنان این دستآورد مقاومت را انکار می‌کنند چرا که از آن ناراحت هستند».

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان درباره انتخاب رئیس جمهور نیز تصریح کرد: «دیگر برای لبنانی‌ها پنهان نیست که سفارت عربستان سعودی در لبنان در امر انتخاب رئیس جمهور دخالت می‌کند همانگونه که در انتخابات مجلس نمایندگان دخالت کرد، اما این بار دخالت مستقیم و بدون واسطه است تا جایی که برخی نمایندگان از اینکه در معرض فشار‌هایی از جانب سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان قرار گرفته‌اند، شاکی هستند».

وی تأکید کرد که دخالت سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان تنها یک نتیجه دارد و آن پیچیده‌تر شدن و تعطیلی روند انتخاب رئیس جمهور است چرا که این سفارتخانه‌ها و وابستگان آن‌ها به دنبال رئیس جمهوری هستند که با مقاومت مقابله کرده و در پی جلب رضایت عربستان و آمریکا باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها