رئیس‌جمهور لبنان خبر داد؛

دمشق میزبان هیئت لبنانی برای ترسیم مرز‌های دریایی شد

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه خبر داد که یک هیأت از این کشور برای مذاکرات مربوط به ترسیم مرز‌های دریایی با سوریه، عازم دمشق خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ - 24October 2022

دمشق میزبان هیئت لبنانی برای ترسیم مرز‌های دریایی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه خبر داد که یک هیأت از این کشور برای مذاکرات مربوط به ترسیم مرز‌های دریایی با سوریه، عازم دمشق خواهد شد.

پایگاه خبری النشره گزارش داد، رئیس جمهور لبنان، الیاس بوصعب را به عنوان رئیس این هیأت عازم سوریه خواهد کرد و قرار است هیأت مذکور چهارشنبه آینده به دمشق سفر کند.

دفتر میشل عون خبر داد که این هیأت با مسئولان ارشد سوریه دیدار خواهد کرد. در این هیأت، عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه، علی حمیه وزیر حمل و نقل، سرلشکر عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان و وسام شباط و وسام ذهبی به عنوان اعضای هیئت مدیره بخش نفت حضور خواهند داشت.

رئیس‌جمهور لبنان به تازگی در تماس با «بشار اسد» درباره روابط دوجانبه و پرونده ترسیم مرز‌های دریایی رایزنی کرد و دو طرف بر سر تشکیل هیأت‌های رسمی از وزارتخانه‌ها و ادارات رسمی دو کشور و برگزاری نشست‌هایی در بیروت و دمشق به منظور دستیابی سریع به توافق در این زمینه، توافق کردند.

عون و اسد تاکید کردند که مذاکرات لبنانی - سوری درباره ترسیم مرز‌ها بدون میانجی صورت خواهد گرفت و آن‌چه دو طرف بر سر آن توافق کنند، به عنوان یک معاهده بین دو کشور مستند خواهد شد و به هیچ وجه مشابه آنچه در مورد اسرائیل اتفاق افتاد، نه از نظر حضور میانجی آمریکایی یا نیاز به تضمین‌های بین المللی یا سازمان مللی نخواهد بود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها