کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم برخورد قانونی با ساختار‌های تولید شبهه در جامعه/ استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در برخورد با معترضان طبیعی است

کوشکی گفت: اینکه رسانه‌های غربی استاندارد دوگانه‌ای در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نسبت به کشور‌های متبوع خود و کشور مستقلی همچون ایران داشته باشند کاملاً طبیعی است.
کد خبر: ۵۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 24October 2022

لزوم برخورد قانونی با ساختار‌های تولید شبه در جامعه/ استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در برخورد با معترضان طبیعی است«محمدصادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به استاندارد دوگانه امپراطوری‌های رسانه‌ای غربی درخصوص برخورد پلیس با معترضین در ایران و کشور‌های اروپایی، اظهار داشت: اینکه رسانه‌های غربی استاندارد دو گانه‌ای در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نسبت به کشور‌های متبوع خود و کشور مستقلی همچون ایران داشته باشند کاملاً طبیعی است.

کوشکی تصریح کرد: شما مشاهده می‌کنید که رسانه‌های غربی در بازتاب دادن برخورد بسیار خشن پلیس کشور‌هایی همچون فرانسه، آلمان و آمریکا با معترضان کاملاً کنترل شده عمل می‌کنند و اقدام پلیس را لازم و قانونی می‌دانند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اما این در حالی است که سنگین‌ترین هجمه‌ها را علیه پلیس ایران برای اجرای قوانین رسمی کشور و برخورد با اغتشاشات و آشوبگران وارد می‌کنند، ما در یک جنگ هیبریدی و جنگ روانی بسیار گسترده با دشمن هستیم که طبیعی است، زیرا دشمن وظیفه دشمنی خود با ملت ایران را باید انجام دهد که در این جنگ روانی به خوبی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما عموماً صاحبان فناوری‌های ارتباطاتی و ابزار‌های رسانه‌ای هستند، گفت: در شرایطی که کشور‌های غربی بر رسانه و فضای مجازی استیلا دارند، کاملاً طبیعی است به عنوان یکی از ابزار‌ها آن را علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به کار بگیرند، اما با وجود همه این موارد ما نباید از وظایف خود غافل شویم، زیرا دشمن تحت هر شرایطی دشمنی خودش را می‌کند و این ما هستیم که وظایفی را باید انجام دهیم.

کوشکی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سالهاست که بر موضوع ساماندهی و قانونمند شدن فضای مجازی تاکید دارند، گفت: باید به سوالاتی مانند اینکه چرا فضای مجازی تا کنون قانونمند نشده است؟ چرا برخی از رسانه‌های داخلی خط دشمنان خارجی را پیگیری می‌کنند؟ چرا سینمای ما مکرراً در حال تخریب پلیس و ارزش‌های دینی است؟ چرا در تولیدات صدا و سیما بعضا به پلیس هجمه وارد می‌شود؟ پاسخ داد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه متأسفانه شاهد تخریب پلیس در برخی از تولیدات صدا و سیما و نمایش خانگی هستیم، گفت: در برخی تولیدات نمایش خانگی مشاهده می‌کنید سریال‌هایی وجود دارند که افراد جامعه را به یاغی گر تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی موضوع جهاد تبیین را مقوله‌ای بیشتر مردمی می‌دانند تا حاکمیتی تصریح کرد: معتقدم بیان این مسئله یک فرافکنی و فرار رو به جلو است، زیرا در شرایطی که فضای مجازی هیچگونه ساماندهی و قانونمندی ندارد و دشمن یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای را علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است جهاد تبیین به شکل چهره به چهره منطقی نیست.

کوشکی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات در جهاد تبیین نیازی به بودجه ندارند، گفت: وانهادن کار به جهاد تبیین چهره به چهره منطقی نیست و حاکمیت موظف است در گام نخست نسبت به ساختار‌هایی که برای جامعه شبهه تولید کرده و ذهنیت منفی ایجاد می‌کنند برخورد قانونی داشته باشد تا جهاد تبیین موثر واقع شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها