مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام:

یکی از وظایف ما، تبیین اهداف دشمن برای مردم است

اسدی گفت: یکی از وظایف همه ما تبیین اهداف دشمن برای مردم است که در این زمینه نقش خبرنگاران پررنگ‌تر است و هنگامی که چالشی در جامعه بوجود می‌آید این خبرنگاران هستند که باید اخبار صحیح را به‌موقع انتشار دهند و مسائل را تحلیل کنند، تا مردم دچار سردرگمی نشوند.
کد خبر: ۵۵۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 24October 2022

ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دِینی بر گردن همه آحاد جامعه استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جمال اسدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام روز گذشته (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نشست با اصحاب رسانه به‌صورت متناوب در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام قرار دارد، اظهار داشت: در ایام اربعین خبرنگاران عملکرد بسیار خوبی داشتند و اخبار را بصورت مستمر و دقیق پوشش دادند و ما به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه، قدردان خبرنگارانی که اخبار حوزه ایثار و شهادت را نیز منعکس کردند، هستیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و نقش کلیدی اصحاب رسانه در رویارویی با این تحریکات خارجی، تصریح کرد: استکبار جهانی و معاندان داخلی با تحریک احساسات قشر نوجوان و جوان ما دردسر‌هایی را برای مردم و نیرو‌های امنیتی ایجاد کردند که ضرورت دارد، اصحاب رسانه، اهداف دشمن را برای جوانان تبیین کنند.

اسدی با بیان اینکه اصحاب رسانه چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند، اظهار داشت: یکی از وظایف همه ما تبیین اهداف دشمن برای مردم است که در این زمینه نقش خبرنگاران پررنگ‌تر است و هنگامی که چالشی در جامعه بوجود می‌آید این خبرنگاران هستند که باید اخبار صحیح را به‌موقع انتشار دهند و مسائل را تحلیل کنند، تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

وی با عنوان این مطلب که دشمن با فرافکنی و نشر اخبار کذب در فضای مجازی به دنبال اهداف شوم خود برای براندازی نظام است، گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه است و اگر ما بعنوان مسئولان جامعه صادقانه و مجاهدانه به وظایف خود عمل کنیم، می‌توانیم این اعتماد را با عمل خود تقویت کنیم.

اسدی با بیان اینکه اصحاب رسانه با هوشیاری در مقابل جنگ ترکیبی دشمن در جهاد تبیین طبق منویات مقام معظم رهبری پیش می‌روند، عنوان کرد: قاطبه اصحاب رسانه استان از نیرو‌های دلسوز، انقلابی و از جامعه ایثارگری هستند که در انجام رسالت خطیر خود در راستای نشر اخبار صحیح، بموقع و تحلیل مسائل روز نقش‌آفرین هستند.

استان ایلام از استان‌های برتر در اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران در استان ایلام، یادآور شد: این استان در زمینه پیگیری و اجرای تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری دستگاه‌های مختلف جزو استان‌های برتر است.

وی با استناد به بند «دال» ماده ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ و بند «واو» تبصره ۲۰ قانون ۱۴۰۱ در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت شامل تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان و شهدا، خواهران و برادران شهید و فرزندان رزمندگان ۶ ماه به بالا است که تبدیل وضعیت اکثر آن‌ها انجام شد.

اسدی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۱۸۰ نفر واجد شرایط تبدیل وضعیت تا کنون ۲ هزار و ۶۰ نفر طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مختلف ساماندهی و تبدیل وضعیت شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به عدم تمکین برخی شرکت‌های نفتی در اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران افزود: این شرکت‌ها خود را بخش خصوصی می‌دانند و از تبدیل وضعیت ایثارگران خودداری می‌کردند که ما از طریق نمایندگان محترم مجلس پیگیر موضوع هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جانبازان نباید دغدغه هزینه‌های درمانی داشته باشند تصریح کرد: ما در دو بخش بیمه درمانی و تکمیلی به جانبازان عزیز خدمات ارائه می‌دهیم.

اسدی با اشاره به اینکه در پرداخت هزینه‌های درمانی سنگین وقفه‌ای کوتاه پیش آمد که از طریق بنیاد برکت و نمایندگان مجلس پیگیر موضوع هستیم، افزود: درمانگاه‌هایی که طرف قرارداد هستند به جانبازان و ایثارگران خدمات ارائه می‌دهند و جا‌هایی که طرف قرارداد نیستند، توسط ایثارگران هزینه پرداخت می‌شود که این هزینه‌ها از طریق بیمه تکمیلی به افراد مورد نظر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار