مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

برای تحقق امنیت کنونی همچنان داریم شهید می‌دهیم

سردار «کوشکی» گفت: اگر مسوولی در خدمتگذاری به مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ کوتاهی کند و از نسل جدید غافل شود نتیجه آن را در کف خیابان و در رودررویی با جوانان معترض می‌بیند و این امنیت که ثمره خون پاک شهدا است اگر کمرنگ شود همه آسیب خواهند دید.
کد خبر: ۵۵۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ - 24October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس امروز دوشنبه دوم آبان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی «فانوس» (مرحله استانی) و آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» که در موزه دفاع مقدس فارس و به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس برگزار شد با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی محصول خون شهدا است اظهار داشت: اگر مسوولی در خدمتگذاری به مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ کوتاهی کند و از نسل جدید غافل شود نتیجه آن را در کف خیابان و در رودررویی با جوانان معترض می‌بیند و این امنیت که همچنان برای حفظ آن داریم شهید می‌دهیم اگر کمرنگ شود همه آسیب خواهند دید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس گفت: با مرور تاریخ ایران به ویژه تاریخ خونبار پنج قرن اخیر به این حقیقت پی می‌بریم که ابتدای انقلاب اسلامی برای اولین بار جنگی تمام عیار علیه این سرزمین رقم خورد که اولا فارغ از جنگ های مرسوم، درگیری دو ملت با هم نبود بلکه محل نزاع جهانی علیه یک ملت و در واقع جنگ جهانی سوم بود اما برای اولین بار در تاریخ پنج سده اخیر حتی یک وجب از خاک سرزمینمان ایران اشغال نشد.

سردار کوشکی این مهم را مرهون خون شهدا دانست و ضمن برشمردن خصوصیات شهدای گرانقدر ایران اسلامی گفت: برجسته‌ترین خصوصیت اخلاقی و شخصی شهدا این بود که در دامان پاک مادران و در محضر پدرانی زحمتکش پرورش یافتند و هنر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز این بود که که این دلدادگان شرف و آزادی را در مسیری هدایت کردند که عندربهم یرزقون شدند.

وی تشریح کرد: در این جنگ سوم جهانی 70 کشور برای نابودی ما به صف شدند اما موفق به شکست ما نشدند و در جنگ چهارم که امروز در جریان است دشمن علیه ما جنگی پیچیده و شناختی به راه انداخته به طوری که در هیچ جای دنیا و در هیچ جای تاریخ سراغ نداریم که تمام قدرت رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی دنیا اینگونه علیه یک کشور بسیج شوند که در حوادث اخیر نمونه آن را دیدیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تاکید کرد: تا زمانیکه پرچم آزادگی در دست ما است و نوک قله هدایت دیگر ملل هستیم دشمن دست از سر ما بر نخواهد داشت و از فشار و تحریم گرفته تا جنگ و راه‌اندازی آشوب داخلی را بر ما تحمیل خواهد کرد.

کوشکی افزود: اگر طی سالهای گذشته تفکر دفاع‌ مقدسی و مدیریت جهادی حاکم بود و اگر این گنج عظیم دفاع مقدس درست منعکس شده بود خیلی از مسائلی که با آن اکنون مواجه هستیم رخ نمی‌داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز راهی نداریم جز اینکه از ذخیره‌گاهی که شهدا برای ملت و مرزهای ملی و اعتقادی ما فراهم کردند بهره ببریم.

با جهاد تبیین و باب کردن گفت‌وگو با مردم مشکلات مرتفع می‌شود

 این رزمنده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: دشمن ما را به محدودیت در آزادی بیان متهم می‌کند در حالی که اعتقاد ما این است که دین خدا باب اعتراض و انتقاد و بالاترین درجه انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر که همان تذکر به مسئولین است را باز گذاشته و مخاطب آن نیز هر مسوولی است که کار نمی کند یا کار جهادی نمی‌کند یا مراقب اموال بیت المال نیست.

سردار کوشکی زبان هنر را در شرایط کنونی راهگشا دانست و افزود: باید با زبانی هنرمندانه مفاهیم والای خود را معرفی کنیم و کار را به دست هنرمندان خوش ذوق و متعهد بسپاریم که سرود سلام فرمانده یا همین تئاتر «میشو سوزوکی» استاد گروسی یا نمایش محشر یا آثار فرج الله سلحشور یا برخی آثار خانم نرگس آبیار نمونه‌هایی از بیان هنرمندانه مفاهیم والای معنوی ازجمله تاریخ اسلام یا دفاع مقدس به نسل امروزی است که بر خلاف نگاه انسان‌گرایانه غربی که جسم انسان را مبنا قرار داده و غرایز و لذات را محور همه چیز می‌داند در این آثار و در فرهنگ و نگاه ما از ایران باستان تا ایران اسلامی مفاهیمی والا و فراتر از غرایز مدنظر بوده و مرام پهلوانی و معنویت و حیا و فرهیختگی بیان شده است.

 این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در عصر فرادیجیتال و متاورس و  تکنولوژی مدرن و AR و VR و هوش مصنوعی، اینکه انسان بتواند ارزش‌های دینی و ملی و مفاخر خود را با زبانی هنری معرفی کند به طوری که کار جنبه تبلیغی و سفارشی به خود نگیرد کار سختی است و هنر می‌خواهد.

وی افزود: مجموعه‌های اداری نیز باید از هنرمندان پشتیبانی و حمایت کنند و پشتیبانی یعنی اینکه به تولیدات هنرمندان پروبال داده شود و در قالب‌های مختلف در بیاید و فقط در حد جشنواره باقی نماند.

کوشکی در پایان گفت: مردم ما دین و نظام  و میهن خود را دوست دارند اما از برخی مسائل ناراحت هستند که با گفتگو  و بسط عدالت همه چیز حل می‌شود و در این میان مهمترین وظیفه مسوولین و مردم دلسوز علاوه بر باب کردن بستر گفتگو، جهاد تبیین است و اینگونه می‌شود از دستاوردهای انقلاب و نظام و از عظمت شهدا صیانت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار