مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کرد؛

ایجاد اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان/ ضرورت توجه به تولیدات فناورانه

علامتی ایجاد اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: برای برنامه‌ریزی پیرامون آینده کودک و نوجوان باید فراتحلیل صورت گیرد و نیازمند ترسیم اطلس موضوعات و مکان‌یابی سنی هستیم.
کد خبر: ۵۵۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 26October 2022

ایجاد اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان/ باید فراتحلیل صورت گیردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حامد علامتی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در نشست هم‌اندیشی با ناشران حوزه کودک و نوجوان، با تاکید بر اینکه این جلسه مهم‌ترین جلسه برای تعالی کانون است، اظهار داشت: نیازمند برگزاری مستمر و موضوعی این جلسه هستیم.

علامتی لازمه ایجاد گفتمان را همراهی اهالی نشر دانست و افزود: نظرات ناشران که از کف میدان است حتما مورد بررسی کارشناسان کانون قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به معجزه دین اسلام یعنی کتاب و قرآن پرداخت و با تاکید براینکه قران بزرگترین سند هویت فرهنگی، دینی و تاریخی برای یک جامعه است، ادامه داد: اولین آیه‌ی که به حضرت رسول (ص) نازل شده پیرامون خواندن، اندیشیدن و بینیش است که بزرگترین سند تمدنی برای ملت و امت است.

وی به جایگاه کتاب و مطالعه در اسلام پرداخت و رشد علم را دستور کار دین دانست و خاطرنشان کرد: نقش ناشران در تولید علم برجسته است. بروز انقلاب باعث پیشرفت در زمینه کتاب شده است و در گام دوم انقلاب باید وطیفه جدید خودمان را بشناسیم و با دغدغه کودک و نوجوان باید مسیر جدیدی رقم بخورد.

علامتی تدوین سند گام دوم انقلاب پیرامون کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حتما از حوزه نشر رقابتی با ناشران خصوصی حتما خارج خواهد شد چراکه کانون از این منظر که تنها نهاد دولتی کودک است وظایف ستادی دارد، اما از این جهت که ناشر می‌باشد، حتما کنار سایر ناشران خواهد بود و از ظرفیت تولید ناشران خصوصی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: برای برنامه‌ریزی پیرامون آینده کودک و نوجوان باید فراتحلیل صورت گیرد و نیازمند ترسیم اطلس موضوعات و مکان‌یابی سنی هستیم.

وی توجه به تولیدات فناورانه را مهم دانست و ادامه داد: مجهز شدن به محصولات با فناوری روز، واقیعت افزوده، تولیدات سمعی و بصری، تولید کتاب و ایجاد محصولات صوتی و تصویری و ایجاد کار‌های تعاملی ضرورت روز است که دنیا به سمت آن رفته است و نباید از آن عقب بمانیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار