مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی:

فتنه‌انگیزی نظام سلطه راه به جایی نخواهد برد/ شهادت حیات واقعی است

ماموستا «کریمی» گفت: عزت ما در تداوم راه شهیدان و خون شهیدان ضامن اقتدار جمهوری اسلامی است و فتنه‌انگیزی دشمنان راه به جایی نخواهد برد. ملت ایران اسلامی تا شهادت دارد اسارت ندارد چون شهادت‌ها باعث قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 27October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اجلاسیه شهدای وحدت و سیزدهمین آیین گرامیداشت شهدای وحدت با محوریت سردار سرلشکر پاسدار شهید «نورعلی شوشتری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس و جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران و سردار سرتیپ پاسدار شهید «رجبعلی محمدزاده» فرمانده سپاه سلمان با حضور سردار سرلشکر پاسدار «سید رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، ماموستا «عبدالسلام کریمی» مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ پاسدار «سیدحسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‎زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و علمای اهل سنت و تشیع امروز در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

ماموستا کریمی در این مراسم اظهار داشت: کسانی که در راه خدا جان فدا می‌کنند شهید هستند همانگونه که خداوند خود شاهد و شهید است.

وی با بیان اينکه اگر شهدا زنده هستند پس در این مراسم حضور دارند و بر اعمال ما ناظر هستند، افزود: اگر ما به شهدا افتخار می‌کنیم یقین بدانید که آن‌ها خوشحال هستند چراکه ذکر و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. شهدا نیازی به اجلاسیه ندارند این ما هستیم که به دنبال بهانه هستیم تا با سخن گفتن از شهدا روح تازه‌ای در کالبد ما دمیده شود و زندگی شهیدانه داشته باشیم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: شهدا، نظام نوپای اسلامی را بیمه کردند و امروز به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است.

کریمی تأکید کرد: شهدا به دست آمدند نه اینکه از دست رفتند، آن‌ها به استقبال مرگ رفتند. ما به شهدا و شفاعت آن‌ها نیازمند هستیم.

وی بیان داشت: عزت ما در تداوم راه شهیدان و خون شهیدان ضامن اقتدار جمهوری اسلامی است و فتنه‌انگیزی دشمنان راه به جایی نخواهد برد. ملت ایران اسلامی تا شهادت دارد اسارت ندارد چون شهادت‌ها باعث قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شهدای وحدت اشاره کرد و گفت: شهدای وحدت اهل شعار نبودند و شعور مقدمه شناخت آن‌ها بود. شهدای وحدت از مرز مذهب عبور کردند و به اصل دین واصل و به معشوق رسیدند. آن‌ها الگوی عملی هستند، باید سیره شهدا به‌خصوص شهدای وحدت را در جان و دل و زندگی خود احیا کنیم تا به حیات واقعی برسیم.

وی تصریح کرد: نظام مقدس اسلامی و دولت برآمده از مردم است و دولتمردان خدمت به مردم را عبادت می‌داند. باید مراقب بود و بهانه به دست دشمن نداد چراکه آن‌ها به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب اسلامی هستند.

کریمی با تأکید بر اینکه اسلام دین بصیرت است و لذا در فتنه‌ها باید بصیرت داشت، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر شعارهای مبنایی همچون استقلال آزادی جمهوری اسلامی پایبند است لذا آحاد مردم با هر دینی در جای‌جای ایران اسلامی برای رسیدن به اعتلای جمهوری اسلامی ید واحده هستند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: همانگونه که مردم ایران با هر مذهبی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و با عزت دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و در عرصه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی خوش درخشیدند، حرکت توفنده انقلاب را در گام دوم با وحدت طی خواهند کرد و انقلاب اسلانی به‌عنوان الگوی اسلامی و انسانی جهانی خواهد شد.

کریمی در پایان تأکيد کرد: همه مسلمانان دارای ریشه و اصول مشترک هستند ولذا با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین، باید مشترکات مسلمانان تبیین شود چراکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است و اختلاف‌افکنی چیزی جز ذلت به‌همراه ندارد و در مقابل وحدت مسلمانان و اقوام و مذاهب مختلف عزت‌آفرین است.

اجلاسیه شهدای وحدت افتخاری برای قرارگاه ثامن‌الائمه (ع)

سردار مرتضوی در این مراسم ابراز داشت: با رگزاری یادواره شهدای وحدت در اقصی نقاط کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان، هرمزگان و فارس بنا به تدبیر فرمانده نیروی زمینی سپاه، اجلاسیه شهدای وحدت و سیزدهمین آیین گرامیداشت این شهدای والامقام به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه و با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در اجلاسیه شهدای وحدت جزو خانواده شهدا، علمای اهل سنت و تشیع از سراسر کشور هستند.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه خانواده شهید مسیحی در اجلاسیه شهدای وحدت تجلیل خواهد شد، گفت: امید است این اجلاسیه مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد و فردای قیامت در محضر شهیدان روسپید باشیم.

اجرای نمایش‌ آیینی، پخش کلیپ با موضوع خدمات شهید شوشتری در برقراری امنیت پایدار در شرق کشور و تحکیم وحدت بین مسلمانان، اجرای سرود محلی و تجلیل از خانواده شهدای وحدت و شهید مسیحی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها