محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ (ع) از سوی ونزوئلا

دولت ونزوئلا ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، با مردم و دولت ایران ابراز همبستگی کرد.
کد خبر: ۵۵۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ - 27October 2022

محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ از سوی ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه ونزوئلا حمله تروریستی چهارشنبه (چهارم آبان) در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا همبستگی خود را با مردم و دولت برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کند و اقدام تروریستی انجام شده در حرم شاهچراغ در شیراز را قاطعانه محکوم می‌کند». دولت ونزوئلا همچنین برای مجروحان این حادثه تروریستی آرزوی شفای عاجل کرد.

در پی این حادثه تروریستی که منجر به شهادت ۱۵ نفر شد، سازمان ملل و کشور‌هایی از جمله چین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوریه، عمان و پاکستان، ضمن محکومیت آن، با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصاویری از این اقدام تروریستی نوشت: حمله تروریستی به زائران شاهچراغ، شلیک به ایران و تن به تن ایرانیان است.

کنعانی اضافه کرد: نتیجه دهه‌ها سیاست آمریکا و متحدانش در منطقه، ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بود و در ۴۰ روز اخیر نیز در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند و همانانی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کردند! خشونت را نیز به خوب و بد تقسیم می‌کنند؟! و با تمام توان خویش، هم از خشونت و هم از ترور علیه مردم ایران حمایت می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که «ایران قوی، آرام و یکپارچه خواسته آنان نیست» تصریح کرد:، اما تحقق آرزو‌های شوم‌شان را هرگز نمی‌بینند. نمی‌گذاریم که ببینند…

غروب چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ تن هم زخمی شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار