ضرورت تسهیل همکاری‌های کنسولی بین ایران و بلاروس

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای بلاروسی خود، تسهیل همکاری‌های کنسولی بین 2 کشور برای روان‌سازی تردد اتباع به‌ویژه در حوزه فعالان اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت و دانشجویان را برای زمینه‌سازی ارتقای همکاری‌ها مهم خواند.
کد خبر: ۵۵۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 27October 2022

ضرورت تسهیل همکاری‌های کنسولی بین ایران و بلاروسبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (چهارم آبان) میزبان «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروس خود در تهران بود.

وی در این دیدار، موضوعات مرتبط با روابط ۲ کشور در حوزه‌های مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های تجاری و اقتصادی فی‌مابین را دارای رشدی مناسب ارزیابی کرد و طرح‌های مشترک اقتصادی را که در دستور کار روابط ۲ کشور قرار دارد با اهمیت خواند و بر توجه جدی به این موضوعات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تسهیل همکاری‌های کنسولی بین ۲ کشور برای روان‌سازی تردد اتباع به ویژه در حوزه فعالان اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت و دانشجویان را برای زمینه‌سازی ارتقای همکاری‌ها مهم ارزیابی کرد.

«ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با طرح موضوعات مرتبط با توسعه مناسبات دوجانبه، رویکرد جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را نگاهی نزدیک به یکدیگر خواند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس همچنین در طی این دیدار سند همکاری‌های وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور را امضا کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار