پدر طلبه شهید «یزدانی» آسمانی شد

پدر طلبه شهید «محمدعلی یزدانی» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ - 27October 2022

پدر روحانی شهید «محمدعلی یزدانی» آسمانی شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدهادی یزدانی» پدر شهید «محمدعلی یزدانی» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.  

تشییع پیکر مطهر این عالم ربانی جمعه ششم آبان پس از اقامه نمازجمعه از مصلای جمعه بابل به سمت گلزار شهدای معتمدی برگزار خواهد شد.

مرحوم یزدانی، از روحانیان باسابقه و از مبارزان قبل از انقلاب بود که نقش قابل توجهی در استان مازندران داشت. وی قبل از انقلاب در کنار مرحوم آیت الله روحانی، نماینده فقید، ولی فقیه در مازندران، مسئولیت ساماندهی به هسته‌های انقلاب در سطوح مختلف به ویژه نیرو‌های مذهبی و بازار در سطح مازندران به ویژه در شهرستان بابل ایفا کرد و چند بار از سوی رژیم پهلوی دستگیر و زندانی شد. در دوران تحصیل در حوزه علمیه قم در محضر اساتید برجسته‌ای مانند آیت الله بهجت به تحصیل پرداخت.

این پدر شهید بعد از پیروزی انقلاب نیز در سنگر‌های مختلف، از جمله کمیته انقلاب اسلامی و به ویژه در دفاع مقدس بار‌ها در جبهه‌ها حضور یافت تا اینکه فرزند بزرگوارش طلبه شهید محمدعلی یزدانی در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام یزدانی پس از دفاع مقدس به عنوان پدر معنوی هیات‌های مذهبی و ولایی شهرستان بابل شناخته می‌شد و امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل را برعهده گرفت و نقشی بسزا در سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار