معاون سیاسی استاندار همدان خبر داد؛

تخصیص اعتبار در سفر رییس جمهور به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان

«رضانیا» گفت: در سفر رییس جمهور سه پروژه برای بهسازی و تکمیل موزه دفاع مقدس و برای انجام پروژه‌های مرتبط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۵۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 28October 2022

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «حسن رضانیا» معاون سیاسی استاندار همدان شامگاه (پنج‌شنبه) در نشست با هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان در نوع خود در کشور کم‌نظیر است، اظهار داشت: یکی از مراکز مهمی که می‌تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی در استان به ویژه جوانان موثر باشد، باغ موزه دفاع مقدس همدان است.

وی تشریح کرد: در سفر رییس جمهور سه پروژه برای بهسازی و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان مصوب و ابلاغ شده که باید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هزینه شود.

رضانیا افزود: ۱۵ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های مرتبط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به این بنیاد، اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل یادمان شهدای گمنام در سطح استان اختصاص داده شد که باید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: مبلغ پنج میلیارد تومان نیز برای اصلاح و تکمیل یادمان در جغرافیای حماسی استان در سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: مبلغ یک میلیارد تومان در سالجاری از منابع استانی به بهسازی و تجهیز باغ موزه اختصاص یافته است.

رضانیا با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان سرمایه بزرگی است که از نگهداری و استفاده آن نباید غافل بود افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۲ هزار دانش آموز به منظور آشنایی با تاریخ جنگ از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: براساس گزارش‌ کارگروه‌ها، دستگاه های اجرایی مانند شرکت گاز، مخابرات، آبفا و برق در راستای توسعه و نگهداری باغ موزه همدان به تعهدات خود عمل کردند و اقدامات مطلوبی انجام شده است.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار