بنیانگذار مجموعه فرصت پیشرفت ایرانیان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

رونمایی از ۸ اطلس مناطق کشور در «پای کار ایران قوی»

زرودی از رونمایی هشت کتاب اطلس مناطق کشور در «پای کار ایران قوی» خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 29October 2022

«علی زرودی» بنیانگذار مجموعه فرصت پیشرفت ایرانیان و فعال جهادی در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از نگارش هشت عنوان کتاب با محوریت اشتغال و محرومیت‌زدایی خبر داد و اظهار داشت: سه عنوان از این کتاب‌ها در سطح ملی و پنج عنوان در سطح محلات پنج استان صورت گرفته است.

زرودی تصریح کرد: اطلس ملی تجارب ساختاری اشتغالزایی در حاشیه شهر که فضای ساختاری چند دهه‌ی اخیر و فعالیت‌هایی که در حاشیه شهر‌ها صورت گرفته را نمایش می‌دهد که جمع‌آوری، نگارش و تبدیل به یک بانک شده است و در سطح ملی صورت گرفته و ۳۶ ساختار در این مجموعه جمع‌آوری شده است.

بنیانگذار مجموعه فرصت پیشرفت ایرانیان ادامه داد: کتاب اطلس قوانین حاشیه شهر با محوریت اشتغال، کار دیگری است که تقریبا بانکی از قوانین و بند‌های قانونی کشور را شامل می‌شود که پیوندی با ۳۶ ساختاری که در جلد ابتدایی جمع‌آوری کرده‌‎ایم دارد و نشان می‌دهد برای این موارد دستگاه‌ها چه ماموریت‌هایی دارند؛ و نشان می‌دهد این ماموریت‌ها سلیقه مدیر نیست بلکه حکم قانون دارد. کتاب سوم نیز که تالیف شده درباره مدل‌های اشتغالزایی است که از پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌های سطح کشور جمع‌آوری کرده‌ایم تا به‌عنوان یک نمونه کار این الگوموفق‌ها را جمع‌آوری کنیم، چون با این کار‌ها قدر پژوهشی کشور نشان داده می‌شود.

زرودی درخصوص پنج اطلس ملی مناطق عنوان کرد: قرارگاه تحول اجتماعی به صورت پایلوت این اطلس‌ها را که شامل پژوهش پیشینی و پسینی و سفر در میدان بوده را گرد‌آوری کرده است. اطلس ملی محله مینابی تهران، اطلس ملی عبادی رشت، اطلس ملی محله فوتبال اراک، اطلس ملی محله آقاجان کرمانشاه و یاسوج را شامل می‌شود. این کتاب‌ها در بحث پای کار ایران قوی رونمایی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار