معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور:

مهم‌ترین تهدید امروز در حوزه سایبری است

سردار«سعد» گفت: مهم‌ترین تهدید امروز در حوزه سایبری است زیرا امکان فلج کردن کشورها را دارد و در این راستا شاهدیم آمریکا در کنار ارتش نظامی خود ارتش سایبری برای حمله و دفاع تشکیل داده است.
کد خبر: ۵۵۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 28October 2022

مهم‌ترین تهدید امروز تهدیدات سایبری استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «منصور سعد» معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز (جمعه) در نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) اظهار داشت: دشمنان بدانند این حرکات خللی در نظام وارد نخواهد کرد و خون این شهدا دامن‌شان را خواهد گرفت و آنان را به سزای عمل خود خواهد رساند. 

وی با تأکید بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل افزود: حادثه شیراز نشان می‌دهد مسئولیت ما در پرداختن به پدافند غیرعامل بسیار زیاد است و نیاز است آگاهی نسبت به این موضوع میان تمام دستگاه‌ها و میان آحاد مردم ایجاد شود.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به آیه ۸٠ سوره انبیا عنوان کرد: ایرانی بودن فصل مشترک تمام ساکنان این خاک با هر مذهب و سلیقه‌ای و میراث نیاکان و شهیدان است که مورد تهدید قرار دارد، این کشور در طول تاریخ ایران حلقه وصل غرب و شرق عالم بوده و انقلاب اسلامی و منطقی که در جهان ایجاد کرده باعث شده این کشور همواره مورد تهدید باشد.

سردار سعد با بیان اینکه زمانی که بحث تهدید مطرح می‌شود، منظور حمله نظامی نیست زیرا در شرایط فعلی تهدیدها متنوع است، ابراز داشت: ایران با دو دسته تهدید مواجه است که یکی از آن‌ها تهدیدات طبیعی مثل سیل و زلزله است و در این راستا ایران جز ۱٠ کشور سانحه‌خیز است، البته این تهدیدات مأموریت پدافند غیرعامل نیست.

وی با یادآوری اینکه تهدید دوم تهدیدات غیرطبیعی و انسان‌ساخت است، تصریح کرد: مهم‌ترین تهدید امروز تهدیدات سایبری است زیرا امکان فلج کردن کشورها را دارد و در این راستا شاهدیم آمریکا در کنار ارتش نظامی خود ارتش سایبری برای حمله و دفاع تشکیل داده است.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حملات سایبری رخ داده در سال‌های مطرح کرد: در هر ثانیه یک حمله سایبری به ما صورت می‌گیرد که بسیاری از آن‌ها دفع می‌شود و در این باره دست قوی داریم.

سردار سعد افزود: نقاط حیاتی ایران باید در برابر انواع حملات مصونیت پیدا کند و ۲٠ سال است که در حال انجام چنین اقداماتی هستیم.

وی تأکید کرد: اگر در مجلس، رژه اهواز و شیراز به ملاحظات پدافند غیرعامل توجه می‌شد چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور پیرامون معنای «پدافند غیرعامل» با بیان اینکه دفاع مفهومی یک‌پارچه است و پدافند به معنای ضدحمله است، خاطرنشان کرد: دفاع عامل با سلاح و غیرعامل بدون سلاح است و در این راستا ایران به دو دفاع عامل و غیرعامل یعنی شمشیر و زره نیاز دارد، شمشیر ایران نیروهای مسلح، موشک‌ها، نیروی دریایی، قدرت پهپادی و زره‌ آن پدافند غیرعامل است که نیاز است این زره را بر اندام حیاتی ایران قرار دهیم.

سردار سعد در پایان با بیان اینکه در منطقه و جهان در موضوع پدافند عامل دست برتر را داریم اما در پدافندغیرعامل نیاز به کارهای بیشتری داریم، گفت: درپدافند غیرعامل قرارگاه‌های مختلفی تشکیل دادیم و هفته پدافند غیرعامل فرصت خوبی است که مردم را با این مورد آشنا کنیم و با کمک یکدیگر امنیت بیشتری برای کشور ایجاد کنیم. 

انتهای پیام/ جواد ایزددوست

نظر شما
پربیننده ها