اقتدار میدان- ۱۵/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بیشه شیران؛ از کابوسی جدید برای رژیم صهیونیستی تا مرهمی بر زخم‌های ملت فلسطین

گروه مقاومت فلسطینی «عرین الاسود» که حدود یک سال قبل اعلام موجودیت کرده در بیانیه‌ای خبر از طراحی و اجرای برنامه‌هایی علیه رژیم صهیونیستی داد که مرهمی بر زخم‌های مردم و ملت فلسطین خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷ - 30October 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: گروه مسلح جدید فلسطینی با عنوان «عرین الاسود» یا (بیشه شیران) که در حمله اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به مردم فلسطین و مردم جهان معرفی شده از مبارزان مقاومتی جدیدی تشکیل شده که بعد از سال‌ها در کرانه باختری تشکیل شده و هم اکنون فعالیت می‌کند. این گروه که سابقه فعالیت آن کمتر از یک سال اخیر است در شهر نابلس ظهور کرده است.

گروه «عرین الاسود» کابوس جدید رژیم صهیونیستی

اگر بخواهیم بیشتر و بهتر با اعضا و مبارزان این گروه مقاومتی آشنا شویم باید به این مهم توجه کنیم که اعضای آن را جوانان شجاع، نترس و باانگیزه‌ای تشکیل می‌دهند که عاشق جهاد و نبرد علیه دشمن اشغالگر صهیونیست بوده و به سلاح‌هایی اتوماتیک برای مقابله با نظامیان صهیونیستی مجهر هستند. این جوانان بسیار شجاع و باانگیزه بوده و در مسیر نبرد با نظامیان اسرائیلی روحیه فوق‌العاده بالایی دارند.

پیرامون انگیزه تشکیل و فعالیت گروه «عرین الاسود» همین بس که این مبارزان مقابله و ایستادگی در برابر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین مقاومت در برابر اقدامات و خرابکاری‌های شهرک‌نشینان یهودی را به عنوان اهداف خود معرفی و بازگو کرده‌اند. امری بسیار مهم و تعیین کننده که اگر موفقیت‌ها و دستاورد‌های آن‌ها همچنان ادامه داشته باشد روز‌های تلخ و سیاهی در انتظار دشمن صهیونیست خواهد بود.

گروه «عرین الاسود» کابوس جدید رژیم صهیونیستی

البته در این میان نکته قابل توجه و جالب این است که گروه «عرین الاسود» با گذشت چیزی در حدود یک سال از تشکیل آن اهداف و برنامه‌های سیاسی مشخصی را اعلام نکرده است. این در حالی است که آن‌ها تا امروز هم هیچ رابطه و ارتباطی با تشکیلات خودگردان و یا سایر گروه‌های مقاومتی و مبارزان فلسطینی نداشته و ندارد. از این روی تشکیلات و سازمان‌های اطلاعاتی فلسطینی هنوز نتوانستند که اطلاعاتی که نیاز دارند را از آن‌ها بدست بیاورند.

اما اگر بخواهیم پیرامون بودجه و تامین مالی هزینه‌های فعالیت گروه «عرین الاسود» تحقیق و بررسی کنیم بر اساس اطلاعات و آمار‌های موجود متوجه می‌شویم این گروه مسلح به احتمال فراوان از برخی گروه‌های فلسطینی پشتیبانی و تامین مالی می‌شود؛ که با توجه به نامشخص بودن دقیق منابع مالی آن‌ها بالطبع کار تعقیب و ردیابی فعالیت‌های این مبارزان فلسطینی هم برای صهیونیست‌ها دشوارتر خواهد بود.

گروه «عرین الاسود» کابوس جدید رژیم صهیونیستی

اگر بخواهیم با موسس این گروه مبارز مسلح فلسطینی آشنا شویم به یک نام می‌رسیم و آن «محمد العزیزی» است. مبارز فلسطینی که در یکی از عملیات‌هایی که علیه نظامیان اشغالگر قدس داشت، تحت تعقیب آن‌ها قرار گرفت و در نهایت توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

از طرفی دیگر در بیانیه تاسیس این گروه آمده است «اعضای آن تفنگ را ترک نخواهند کرد و آن را فقط در مقابل اشغالگران و شهرک نشینان و حامیان خائن شان خواهند گرفت»؛ که این موضوع نشان از روح ایثار و آزادگی و مبارزه و حق طلبی این افراد دارد که خیال تسلیم و عقب نشینی در برابر ارتش متجاوز و اشغالگر صهیونیستی را نداشته و نخواهند داشت.

گروه «عرین الاسود» کابوس جدید رژیم صهیونیستی

موضوع دیگر اینکه اخیرا شاهد ترور «تامر الکیلانی» یکی از اعضای کادر گروه «عرین الاسود» در شمال کرانه باختری توسط نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی بودیم که اعضای این گروه در بیانیه‌ای گفتند: «فنگ‌های عرین الاسود مانند صحرای نقب تشنه هستند پس صبر کنید که ما به آتشفشانی از خشم تبدیل شده‌ایم و در حال آماده کردن یک رویداد از جنس زبانه آتش هستیم».

در پایان باید گفت اقدام نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در محاصره شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن موجب افزایش فراوان و قابل توجه محبوبیت گروه نوظهور «عرین الاسود» در میان مردم فلسطین داشته اشت. این محبوبیت تا به آنجا بوده که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشته که با گذشت بیش از ۳ هفته از محاصره این شهر شاهد بالا رفتن قابل توجه محبوبیت این گروه مبارزه فلسطینی نزد مردم فلسطین هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار