مسئول بسیج دانش آموزی استان مازندران خبر داد؛

اجرای ۲۶ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مازندران

«جعفری» گفت: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی ۲۶ عنوان برنامه در سطح دو هزار و ۱۱۰ مدرسه مازندران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷ - 29October 2022

اجرای ۲۶ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمد جعفری» مسئول بسیج دانش آموزی استان مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای دانش آموز حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) بر روایت صحیح دستاورد‌های انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: نباید اجازه جولان دشمنان انقلاب را بدهیم چرا که آن‌ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده خواهند کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره هزار و ۷۱۰ شهید دانش آموز بر لزوم تبیین سبک زندگی شهدا تأکید کرد و افزود: هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت حسین فهمیده را گرامی می‌داریم.

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت

جعفری با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی با محوریت سه شهید دانش آموز جنایت تروریستی حرح شاهچراغ برگزار خواهد شد، گفت: ایجاد میدان‌های متعدد اردو‌های جمعی و مدرسه‌ای برای دانش آموزان یکی از برنامه‌هاست که با حضور قریب ۱۶۰۰ دانش آموزان نخبه در قالب اردو‌های «راهیان پیشرفت» با پیشرفت‌ها و دستاورد‌های استان برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه قریب به ۳ هزار دانش آموز در طرح یاوران ولایت حضور پیدا کردند و ۲۳۰ هزار دانش آموز استان عضو بسیج هستند، بیان کرد: فرصت تبیین مواضع و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در مدارس رقم خورد و قریب به هزار مربی در مدارس متوسطه اول و دوم مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین با اظهار اینکه طرح شهید بهنام محمدی و حسین فهمیده در مدارس در حال اجراست، ادامه داد: در تابستان امسال ۱۲۰ گروه دانش آموزی به ترمیم و مرمت مدارس پرداختند و دختران نیز در طرح آموزشی و مهارت ورزی حضور پیدا کردند.

جعفری اضافه کرد: توزیع ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته لوازم التحریر در منطقه کم برخوردار پشتکوه ساری از اقدامات مهم به شمار می‌آید و تهیه البسه گرم به تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در اواخر آذر انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام اغتشاشات گذشته به یک نسل اجحاف شده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های دانش آموزان مومن و انقلابی بالاست و به دهه هشتادی‌ها اجحاف شده است چراکه خیلی از آن‌ها فرصت‌های انقلاب اسلامی هستند که آماده و جان برکف هستند.

جعفری افزود: در ۶۹۰ کلاس درس و ۳۸۰ مدرسه برنامه‌های تبیینی در قالب پاتوق گفتگو انجام شده است و در ۳۵۰ مدرسه برنامه گفت و گومحور انجام شده است.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی عنوان کرد: پلتفرم‌های خارجی نمی‌توانند پاسخگوی مناسبی برای ملت شریف ایران اسلامی به ویژه نوجوانان و جوانان در عرصه مجازی باشند.

مسئول بسیج دانش آموزی مازندران با تأکید بر ضرورت سواد رسانه بیان کرد: در این حوزه در سه سطح مربیان و کادر مدرسه، خانواده و دانش آموزان به صورت ویژه ورود پیدا خواهیم کرد.

جعفری با بیان اینکه نگاه ما به برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی عاشورایی است، گفت: حماسه و پیشرفت، حماسه‌های ۴۴ ساله انقلاب و پخش مستند در مدارس و اکران مستند‌های پیشرفت از برنامه‌ها به شمار می‌آید.

برگزاری پویش «یک ایران کنار آرتین»

وی با تأکید بر جهاد تبیین و جهاد کبیر، گفت: دشمن شناسی و شناخت نقشه‌های دشمن و راه‌های مواجهه با دشمن باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مازندران برگزاری یادواره سه شهید دانش آموز جنایت تروریستی حادثه شاهچراغ در سراسر استان به میزبانی دختران از برنامه‌های این ایام خواهد بود، ادامه داد: قرائت بیانیه، مجمع عالی نخبگان بسیج داش آموزی، لیگ سرود و پویش «یک ایران کنار آرتین» از دیگر برنامه‌هاست.

وی پویش «همه با هم به احترام ایران» را از برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: این پویش در سطح ۱۸۰۰ مدرسه انجام شده است.

جعفری با بیان اینکه ۲۶ عنوان برنامه در سطح دو هزار و ۱۱۰ مدرسه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین دیدار با خانواده شهدا، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه از برنامه‌های این هفته است.

این مسئول با بیان اینکه ۴۰ گروه جهادی نیز در قالب ارو‌های جهادی بعد از هفته بسیج دانش آموزی حضور پیدا خواهند کرد، گفت: گلستان گردی شهدا در مدارس ابتدایی در این هفته برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مازندران بیان کرد: برنامه راهیان نور بسیج دانش آوزی از اواخر آبان آغاز خواهد شد و همزمان با آن راهیان پیشزفت برگزار می‌شود و دانش آموزان از سد کرخه و پالایشگاه نفت آبادان بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار