مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه همگانی است

اسمعیلی گفت: بنا بر حق بزرگی که شهدا بر گردن همه ما دارند خدمت رسانی به خانواده آنان وظیفه همگان است.
کد خبر: ۵۵۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 29October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ظهر امروز (شنبه) با مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان و با حضور خبرنگاران استان قزوین در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد.

اسمعیلی واقعه به شهادت رسیدن مردم شیراز در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) را به مردم ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است لذا در این‌ راستا برنامه‌های مختلفی از جمله یادواره‌های شهدا را در مناسبت‌های مختلف طی سال اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: بنا بر حق بزرگی که شهدا بر گردن همه ما دارند خدمت رسانی به خانواده آنان وظیفه همگان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آن به آحاد جامعه با همه دستگاه‌های اجرایی تعامل و مشارکت خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح سپاس دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران گفت: مسئولان کشوری و استانی در اجرای این طرح تاکید دارند، لذا باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نیز در انجام مطلوب آن همت کنند.

اسمعیلی افزود: بنیاد اسامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده تا طی شش ‌ماهه دوم سال جاری هر دستگاه 15 دیدار با این قشر معظم جامعه انجام دهند، البته این آمار کم است و باید افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تکریم و تجلیل از مقام والای خانواده‌های شهدا و ایثارگران مهم‌ترین هدف بنیاد در اجرای طرح سپاس است، بیان کرد: در این دیدارها، اگر ایثارگری مشکلی داشته باشد مسئولان در جهت رفع آن اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کارکنانی که در دستگاه‌های اجرایی مسئولیت اجرای طرح سپاس دارند، ابتدا از ایثارگران دستگاه‌های خود دیدار کنند تا بازخورد خوبی در مجموعه خودشان داشته باشد.

وی ادامه داد: در ارائه آمار آینده جهت دیدار مسئولان دستگاه‌ها از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ایثارگرانی که از قبل مشکلات‌شان احصا شده، به آنها داده می‌شود تا ضمن تجلیل و تکریم، مشکلات‌شان را برطرف کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جامعه ایثارگران از حضور مسئولان در منزلشان ابراز خوشحالی می‌کنند، بیان کرد: استان قزوین در اجرای طرح سپاس عقب است و باید این دیدارها با همت بیشتری انجام شود.

اسمعیلی به اشتغال و تبدیل‌ وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: اگر ایثارگری در تبدیل وضعیت خود در دستگاه‌ها مشکلی دارد، نمایندگان ایثارگران در دستگاه‌ها به بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارش دهند تا پیگیری‌های لازم جهت رفع این مشکل انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین همچنین مطالبی پیرامون کمیسیون پزشکی و جایگاه شغلی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد.

در ادامه هر یک از مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی مشکلات جامعه ایثارگری را بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها