در خانه کتاب و ادبیات ایران؛

نشست نقد و بررسی کتاب «برادر حنیف» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «برادر حنیف» با حضور نویسنده کتاب و خانواده شهید «شاهمرادی» و همرزمان شهید فردا در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹ - 29October 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به همت «انجمن پیشکسوتان سپاس» و «خانه کتاب و ادبیات ایران»، نشست نقد و بررسی کتاب «برادر حنیف» زندگینامه مستند داستانی شهید «نبی‌الله شاهمرادی» فردا (یکشنبه) ساعت ۱۰-۱۲ با حضور «محمدعلی گودینی» نویسنده کتاب، «محمد قاسمی‌پور» منتقد حوزه ادبیات و فرهنگ، «حسن بتولی و حسن رستگارپناه» همرزمان شهید و خانواده شهید در سرای کتاب، سالن شهید عاشورا در خانه کتاب و ادبیات ایران واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و شهید برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۱۰۸ برگزار می‌شود.

اجرای این مراسم با میثم رشیدی مهرآبادی خواهد بود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده پخش زنده برنامه، به سایت آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی «apparat.com/khaneketab/live» مراجعه کنند.

نشست نقد و بررسی کتاب «برادر حنیف» برگزار می‌شود

محمدعلی گودینی در مقدمه این اثر خود می‌گوید: نوشتن از نیرو‌های امنیتی اطلاعات و عملیات؛ با محدودیت‌های سر راه در هر موقعیت، کاری بس دشوار است. گاه نام بردن از شخصیت‌های حقیقی، اصلی و فرعی؛ به‌ویژه نوشتن از نحوه اجرای عملیات‌ها و اهداف آن، خط قرمز‌هایی دارد که دست نویسنده را می‌بندد.

وی در ادامه مقدمه کتابش اذعان داشت: این‌ها به ویژگی و حساسیت عملیات‌ها، به پیروزی‌ها و شکست‌ها و برخی ملاحظات مرتبط با آن برمی‌گردد. فاش کردن دقیق موقعیت‌های جغرافیایی یا زمانی به لحاظ سیاسی، امنیتی و نظامی حداقل تا سال‌ها، مقدور نیست. این خود، قانون و عرف جهانی دارد. راز مگویی است که در برخی ممالک هرگز افشا نمی‌شود.

گودینی از دشواری‌های دیگر خلق این اثر می‌گوید: بازتاب محدودیت‌ها؛ معذوریت‌هایی هم دارد که قدرت مانور قلم نویسنده را در چهارچوبی خاص محصور می‌کند. از این رو مؤلف برای ادای حق مطلب با تنگنا‌هایی روبه‌رو است و باید از تمام منابع قابل انتشار نهایت بهره را ببرد. شاید بتوان گفت: سوژه، حکم کوه یخی عظیمی را دارد که تنها بخشی از آن پیداست و قسمت عمده آن در زیر آب مانده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها