مدیرکل امور استان‌های ستاد فهما:

جایگاه مساجد در سپهر فرهنگی کشور بازیابی می‌شود

محمدیان گفت: مسجد جایگاه مهم و رفیعی در کیان اعتقادی و نظریه انقلاب اسلامی دارد و در این راستا تلاش می‌شود با راه اندازی جریانی دقیق این جایگاه در سپهر فرهنگی کشور بازیابی شود.
کد خبر: ۵۵۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ - 30October 2022

جایگاه مساجد در سپهر فرهنگی کشور بازیابی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدتقی محمدیان» مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کار در مساجد سخت و به نگاه ویژه ملی نیاز دارد، اظهار داشت: نگاه ما به مسجد تعارفی و تشریفاتی نیست بلکه باور داریم مسجد بیت‌الله است که همه کارکرد‌های توحیدی، نیایشی و عبادی آن باید احصا و برای آن برنامه ریزی کرد.

محمدیان اضافه کرد: مسجد پناهگاه مردم و همه کارکرد‌های اجتماعی، امدادی و معاضدتی و آن چیزی که امروز نسبت به آن در جامعه خلاء وجود دارد در دل این مراکز نهفته است و باید احصا و برای آن برنامه ریزی شود.

مدیرکل امور استان‌های ستاد فهما مسجد را پایگاه ولایت نامید که برای این پایگاه کارکرد‌های سیاسی، بصیرتی، مطالبه گری و عدالت طلبی تعریف و باید احصا شود.

وی ادامه داد: ناظر به این چنین نگاهی؛ دولت در حوزه حکمرانی و تحول فرهنگی که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به بازسازی انقلابی و عقلانی در حوزه فرهنگی نیاز داریم شعار نهضت بازگشت به مسجد را مطرح کردند.

محمدیان تاکید کرد: براین اساس وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تربیت چهره‌های مولد برای عرصه‌های ماموریتی حوزه فرهنگ و ارشاد با یک نگاه دقیق، عمیق و اصیل در فضای مساجد است.

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند سرخط ماموریت‌های جدی و اصیل خود قرار گیرند و هویت آن‌ها بازشناسی و بازیابی شود.

محمدیان ادامه داد: مسجد به عنوان ظرفیت و نقطه‌ای نورانی و امن برای تربیت چهره‌های فرهنگی و هنری مومن و انقلابی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امروز با توجه به شرایط کشور باید بازوی تخصصی فرهنگی و هنری قوی و با صلابت و دقت بیشتری در مساجد تعریف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این نشست گفت: با توجه به آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن از اول انقلاب در حوزه فرهنگ به صورت تهدید محور و در مقام دفاع کار کرده و نتوانسته ایم از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کنیم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: یکی از این فرصت‌ها مسجد و یکی از ارکان مساجد کانون‌های فرهنگی هنری است.

وی افزود: اشتباه راهبردی ما در این مدت این بوده که نقش مساجد به مرور کم رنگ شده به نحوی که مسجد و تمام نیرو‌های آن به حاشیه رفته اند.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش مسجد در تحول فرهنگی تاکید کرد: براساس آسیب شناسی صورت گرفته باید به بازسازی نوین حوزه فرهنگ انقلابی در کشور بازگردیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار