مسئول مشارکت در روحانیت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد؛

شناسایی بیش از ۴۰ نویسنده روحانی حوزه ایثار و شهادت در مازندران

حجت‌الاسلام «رضایی» از شناسایی بیش از ۴۰ نویسنده روحانی حوزه ایثار و شهادت در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 30October 2022

شناسایی بیش از ۴۰ نویسنده روحانی در حوزه دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «عیسی رضایی» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و شهید «محمدحسین فهمیده» و سالروز بسیج دانش آموزی به ارائه گزارشی از این شورا پرداخت و اظهار داشت: استان مازندران ۳۹۳ شهید روحانی تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: از ده هزار و چهارصد شهید استان مازندران، ده درصد آن را شهدای روحانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار رزمنده در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

این مسئول شمار جانبازان روحانی را ۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ آزاده و خانواده‌های معظم شهدای روحانی از ظرفیت‌های عظیم استان ولایتمدار و شهیدپرور است و سه خانواده شهید روحانی داریم.

حجت الاسلام رضایی گفت: روحانی شهید علی اکبر امین تبار درزی و دو برادر شهیدش از فریدونکنار، روحانی شهید سید ظهور روحانی نیا و دو برادر شهیدش از قائمشهر و روحانی شهید حسین کشاورزیان و دو برادر شهیدش از بهشهر خانواده سه شهید روحانی استان هستند.

وی ادامه داد: ۲۹ خانواده از شهدای روحانی دو شهید هستند، شهیدان قلی نژاد از سوادکوه و شهیدان شیرافکن از بابل هر دو طلبه بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه روحانی شهید حاج حبیب الله شریعتی فر و محمدرضا شریعتی فر پدر و پسر هستند و ۱۷ شهید روحانی جاویدالاثر داریم، ادامه داد: روحانی شهید محمدمهدی مالامیری و محمدامین کریمیان از شهدای روحانی مدافع حرم و شهید رقیه حسین زاده از زنان طلبه شهید است که در لبنان به شهادت رسید و بیش از ۳۵ شهید از شهدای روحانی از سلسله سادات هستند.

حجت الاسلام رضایی بر لزوم معرفی شهدای روحانی به جامعه تأکید کرد و گفت: باید خاطرات شهدای روحانی نوشته شود و نیازمند همکاری خانواده‌های شهدا و همرزمان و هم شاگردان و مشارکت نهاد‌های مرتبط است.

این مسئول با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نویسنده روحانی بر لزوم تشکیل انجمن نویسندگان روحانی در زمینه انقلاب دفاع مقدس و جبهه مقاومت تأکید کرد و گفت: اختتامیه دومین جشنواره در اسفند ماه برگزار می‌شود و قریب به ۳۰۰ اثر هنری از روحانیت در قالب کتاب، مقاله، انیمیشن و ۵ فیلمنامه به دبیرخانه رسیده است و این سرمایه‌های عظیم باید شناسایی و به جامعه معرفی شوند.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: گفتمان فرهنگ جهاد و شهادت در مدارس، حوزه، دانشگاه و حوزه علمیه نیاز به تربیت راوی و آموزش تخصصی است وارائه دو واحد درسی دفاع مقدس و ثبت تاریخ شفاهی توسط روحانیون و تربیت راوی از جمله برنامه هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها