معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

توسعه نشاط فرهنگی خروجی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

«احمدوند» گفت: به واسطه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شاهد توسعه نشاط فرهنگی در بین روستائیان کشور هستیم.
کد خبر: ۵۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ - 30October 2022

توسعه نشاط فرهنگی خروجی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاببه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب و تجلیل از روستا‌های دوستدار کتاب در روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری ضمن تحسین عملکرد مردم این روستا در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه، اظهار داشت: امید است انتخاب این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب در بین سایر روستا‌های کشور زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌های فرهنگی این منطقه باشد.

وی به نقش کتاب در تربیت نسل کارآمد اشاره کرد و افزود: حتما کودکان و نوجوانان این روستا که کتابخوان هستند در آینده‌ای نزدیک در پست‌های مدیریتی و عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی مشاهده می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، و سایر نهادی فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستا‌های دوستدار کتاب دارند، بیان کرد: اعتبار یک صد میلیون تومانی برای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای روستای برگزیده جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب می‌تواند گام مثبتی برای جذب اعتبار بیشتر باشد.

احمدوند با بیان اینکه به واسطه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شاهد توسعه نشاط فرهنگی در بین روستائیان سراسر کشور هستیم، گفت: در هشتمین دوره این جشنواره تغییراتی نسبت به دوره‌های گذشته داشتیم؛ به این صورت که در همه روستا‌ها مراسم ویژه‌ای برای روستا‌های برگزیده با مشارکت مردم برگزار خواهیم کرد. همچنین کمک‌ها و حمایت‌هایی برای این روستا‌ها در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها