مروری بر زندگی‌نامه شهید «شهریور»

شهید عبدالناصر شهریور یکی از پاک‌باختگان راه حسینی بود که برای رسیدن به هدفش از هیچ کوششی فروگذار نکرد و یکی از شجاعترین و فعالترین جوانان قم و چهارمردان بود و علاقه خاصی به اسلام داشت.
کد خبر: ۵۵۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ - 31October 2022

مروری بر زندگی‌نامه شهید «شهریور»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از زنان و مردان وطن پرستی است که با از خودگذشتگی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا ذره‌ای از خاک ایران کم نگردد.

شهدا در اوج جوانی عزیزترین داشته‌ای که خدا به انسان عطا کرده یعنی جان خود را در مسیر دفاع از حق و اعتقاد و باورشان تقدیم کردند به همین خاطر همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که عکس و نشان آن‌ها زینت‌بخش کوچه‌ها و معابر ما است به همین خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست».

شهید عبدالناصر شهریور در دهم آذر ماه سال ۱۳۴۰ در شهر مقدس قم و در یک خانواده مذهبی پا به عرصه گیتی نهاد.

او یکی از پاک باختگان راه حسینی بود که برای رسیدن به هدفش از هیچ کوششی فروگذار نکرد و یکی از شجاع‌ترین و فعال‌ترین جوانان قم و چهارمردان بود و علاقه خاصی به اسلام داشت.

در سال ۵۶-۵۷ با اوج گرفتن مبارزات مردم ایران فعالیت‌های مبارزاتی و سیاسی او نیز بیشتر شد و در درگیری با مزدوران گارد شاهنشاهی، نقش بسیار حساسی را ایفا می‌کرد به طوری که با مزدوران گارد در حالی که آن‌ها مسلح بودند درگیر می‌شد. در تمام انقلاب، ساواک و گارد تلاش بسیاری کردند تا وی را شهید یا دستگیر کنند، اما هیچ گاه موفق نشدند.

سرانجام شهید عبدالناصر شهریور در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ هنگام آزاد ساختن باشگاه افسران از دست ضد انقلابیون در حالی که بیش از سی تن از آنان را کشته بود به خیل عظیم شهدای پاکباز انقلاب اسلامی پیوست و در قم به خاک سپرده شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار