با حضور معاون رییس جمهور؛

دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور زوج‌های جوان نیرو‌های چهارگانه و ستاد ارتش در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ - 31October 2022

دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش برگزار شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش با حضور «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان در مشهد برگزار شد.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم، اظهار داشت: قرآن بنیان خانواده را بر مودت و رحمت استوار می‌داند. برای همین است که زوج‌ها باید با هم سازش و همراهی داشته باشند. مهم است که در خانواده حقوق و اخلاق در کنار هم باشد، تا ظلم صورت نگیرد. در این صورت است که اخلاق، خانواده را متعالی می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: زوج‌ها فراموش نکنند که گذشت و صبوری قوام خانواده است. اظهار محبت خانواده را گرم می‌کند. متاسفانه چیزی که در برخی موارد شاهدیم کمرنگ شدن این فضای گرم است و تربیت فرزندان به جای مادر، به فضای مجازی سپرده شده است.

خزعلی افزود: نباید از دیگران و بیگانگان هویت و جهت گرفت. نباید به بهانه در لحظه زندگی کردن، خوشی‌های ناپایدار را ترویج کرد و آینده نگری را نادیده گرفت.

وی تاکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی دوباره تربیت فرزندان را به والدین برگردانیم و مواظب باشیم فرزندانمان را رایگان از ما نگیرند. بر خلاف آنکه دشمن به دنبال به ابتذال کشیدن زن است، اسلام برای زن شخصیت قائل است و مقابل ابتذال می‌ایستد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: متاسفانه ارتباطات بی قید و بند در فضای مجازی عامل از هم پاشیدن خانواده‌ها شده است. ما باید حریم‌ها را رعایت و حفظ کنیم، همه مسایل زوجین اقتصادی نیست، مشاوره و برنامه‌های فرهنگی بخصوص برای یک تا چهار سال اول ازدواج هم نیاز است که در پشتیبانی از خانواده و تحکیم آن در دست تدوین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این جشنواره گفت: خوشبختی در زندگی مشترک بر پنج پایه استوار است؛ که شامل اعتقادات، اخلاقیات، احکام، آداب زندگی مشترک و مهارت‌های زندگی مشترک می‌شود.

وی ادامه داد: زوجین باید اهل مطالعه و شرکت در جلسات تقویت اعتقادات و احکام مذهبی باشند. باید به خانواده و بستگان همدیگر احترام بگذارند و محبت خود را نسبت به هم اظهار کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: برجسته کردن نقاط مثبت یکدیگر و پرهیز از چشم و هم‌چشمی، رازدار بودن نسبت به هم و رعایت آراستگی از دیگر موارد مهم در تداوم زندگی مشترک موفق است.

امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در این جشنواره با بیان اهداف زندگی مشترک اظهار داشت: تشکیل خانواده به عنوان اولین نهاد در جامعه و فرزندآوری موجب تامین آینده کشور، حفظ دین و وطن می‌شود و زوجین با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، ایمان به قداست زندگی، تعهد به زندگی مشترک، تقوا، احترام متقابل و گذشت این راه مقدس را طی خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: جلوگیری از بحث و جدل، پیشگیری از دخالت دیگران در زندگی، پرهیز از اشرافی‌گری، عقل معاش، مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار نگرفتن از نکاتی است که زوجین در زندگی خود باید لحاظ کنند و بدانند که دشمن تلاش می‌کند گناه را عادی‌سازی کند.

شهر مشهد مقدس از ابتدای آبان ۱۴۰۱ میزبان برگزاری جشنواره‌های زوج‌های جوان ارتش در نیرو‌های چهارگانه و ستاد ارتش بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها