نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حضور بی‌ضابطه اتباع خارجی زمینه اقدامات تروریستی را مهیا می‌کند/ لزوم افزایش کنترل مرزها و نظارت‌های امنیتی

مرحبا گفت:‌ برخی از کشورهای همسایه ایران معمولاً کنترل کافی بر مرزهای خود ندارند و حضور بی‌ضابطه اتباع خارجی در کشورمان زمینه اقدامات تروریستی را مهیا می‌کند.
کد خبر: ۵۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 05November 2022

حضور بی‌ضابطه اتباع خارجی زمینه اقدامات تروریستی را مهیا می‌کند/ لزوم افزایش کنترل مرزها و نظارت‌های امنیتی«غلامرضا مرحبا» نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ و لزوم پیگیری بین‌المللی این جنایت ضد بشری اظهار داشت: در این جنایت تروریستی ده‌ها انسان بی‌گناهی که در حال راز و نیاز با خدای خود بودند به دست یک انسان شقی و یک جلاد بی وجدان که از انسانیت هیچ بویی نبرده است به خاک و خون کشیده شدند.

مرحبا ادامه داد: شهادت این عزیزان را به مردم ایران و به ویژه بازماندگانشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم کسانی که سنگ حقوق بشر و آزادی را به سینه می‌زنند، اندکی هم به این خون‌های به ناحق ریخته شده توجه داشته باشند. اما ما فقط سکوت از مدعیان حقوق بشری می‌بینیم.

نماینده مردم گیلان در خصوص پیگیری‌هایی که وزارت امور خارجه باید از محاکم بین‌المللی در خصوص حادثه تروریستی شیراز داشته باشد، تأکید کرد: وزارت امور خارجه باید این وظایف خود را با جدیت انجام دهند، زیرا، در همسایگی جمهوری اسلامی ایران متأسفانه کشورهای ناامنی وجود دارند که رخنه‌گاه تروریسم شده است.

وی تصریح کرد: دولت این کشورها معمولاً کنترل کافی بر فضای کشور خود را ندارند، از طرف دیگر ما هم مرزهای پهناور و گسترده‌ای داریم که شرایط را برای اقدامات تروریستی گروهک‌های تروریستی مهیا می‌کند.

مرحبا با بیان اینکه خارجی‌های بسیار زیادی مقیم کشور ما هستند که بدون ضابطه، نظارت و کنترل در ایران زندگی می‌کنند، گفت: ضمن اینکه استحکام مرزها و نظارت امنیتی خود را باید تقویت کنیم، وزارت امور خارجه باید از ابزارهای بین‌المللی بر کسانی که خالق تروریست‌ها هستند و کشورهایی که مبدأ حرکت ترویست‌ها به سمت ایران هستند فشار بیاورد.

نماینده مردم گیلان تصریح کرد: اگرچه همه این اقدات دیپلماتیک نتیجه‌بخش نخواهد بود، ولی می‌توان از کارکرد رسانه‌ای آن بهره لازم را برد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار