معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

اغتشاشات اخیر با هدف جلوگیری از پیشرفت ایران بود/ مسیر دستیابی به فناوری‌های پیشرفته را ادامه می‌دهیم

حسینی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ناآرامی‌های اخیر جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور است، گفت: دولت و جوانان حرکت پرشتاب در مسیر دستیابی به فناوری‌های پیشرفته را ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۵۵۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 31October 2022

اغتشاشات اخیر با هدف جلوگیری از پیشرفت ایران بود/ مسیر دستیابی به فناوری‌های پیشرفته را ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون پارلمان رئیس جمهور پس از افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران و بازدید از آخرین دستاورد‌های شرکت‌ها و دانشمندان کشورمان، این نمایشگاه را نماد رشد فناوری و پیشرفت در دانش روز دنیا توصیف کرد و اظهار داشت: امروز دولت و مردم در کنار هم مصمم هستند قله‌های توسعه و تعالی در عرصه‌های مختلف علمی را فتح و به درجه بالای آبادانی و رفاه دست یابند.

حسینی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با تجلیل از دستاورد‌های و تلاش و دستاورد‌های خیره‌کننده جوانان کشور در حوزه لیزر و فوتونیک گفت: ملت ایران در طول تاریخ در عرصه‌های علمی پیشتاز و پیشگام بوده و یافته‌های ارزشمند علمی دانشمندان خود از جمله رازی، بیرونی و ابن سینا را در خدمت بدون تنگ نظری و زیاده خواهی‌هایی که سلطه گران دارند آن را در اختیار رفاه و پیشرفت همه ملت‌ها قرار داده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً روحیه خودباوری و ما می‌توانیم در بین دانشگاهیان و جوانان ایران زمین احیا شد و به رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌های سلطه گران، امروز در برخی رشته‌ها از مرز‌های دانش عبور کرده‌ایم.

حسینی دستاورد‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در علوم مختلف از جمله سلول‌های بنیادی، دانش نانو، دانش هسته‌ای و طرحی پهپاد‌ها را نمونه‌هایی از دانش ایرانی توصیف کرد و گفت: در مسیر دستیابی به این علوم تحریم نه‌تنها مانع اراده «ما می‌توانیم» نشده است، بلکه انگیزه جوانان را بیشتر کرده است.

وی تأکیدات و تشویق‌های مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی و حرکت در مرز‌های دانش روز دنیا را در موفقیت‌های کشورمان حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: از محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب توجه به علم و فناوری برای رسیدن به تمدن اسلامی است و دولت مردمی خود را ملزم می‌داند زمینه‌ها و ظرفیت‌های تحقق تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب را محقق کند.

حسینی با اشاره به مزیت‌ها و اهمیت فناوری لیزر و فوتونیک خاطرنشان کرد: امروزه پیشرفت بسیاری از صنایع و فناوری‌هایی مانند صنایع فضایی، پزشکی، مخابرات و صنایع هوایی، کشتی‌سازی مدیون دستاورد‌های لیزر است و در کشورمان استفاده از لیزر در بخش صنعت رو به فزونی است؛ لذا حمایت و توسعه این علم اجتناب‌ناپذیر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور کاربرد لیزر در بخش پزشکی و درمان بیماری‌ها، کشاورزی، مخابرات، نظامی و کاربرد‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفت: لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان از قابلیت‌ها و اهمیت بالایی برخوردار است.

حسینی تعامل و همکاری نزدیک دانشگاه و صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه دانش لیزر یکی از ۱۰ فناوری مهم و اساسی دنیا محسوب می‌شود. این نمایشگاه باید بتواند دانشگاه و صنعت را به هم مرتبط کند تا این دو در کنار هم نیاز‌های جامعه را شناسایی و برطرف کنند. باید توجه داشت که در حوزه دانش و فناوری، تولید علم گام نخست است، گام دوم باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای خلق ثروت از طریق تجاری‌سازی پژوهش‌ها باشد.

وی تاکید کرد: دولت مردمی هم به حوزه دانش و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه‌ای دارد و از نخستین روز‌های سال جدید موضوع شعار سال را که توجه محوری به اقتصاد دانش‌بنیان بود، مبنای فعالیت‌ها و برنامه ریزی دستگاه‌های مختلف قرار داده است. امروز مبنای سیاست دولت، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ناآرامی‌های اخیر جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: دولت و جوانان کشور بدون توجه به این گونه مسائل حاشیه‌ای، برنامه ریزی و حرکت پرشتاب و بی وقفه در مسیر دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و بهبود و ارتقای شرایط زندگی مردم را با قوت ادامه خواهند داد.

حسینی در بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه با توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی و غرفه داران در جریان آخرین دستاور‌های کشورمان در حوزه لیزر قرار گرفت.

در این نمایشگاه تعدادی از شرکت داخلی آخرین دستاورد‌ها و خدمات خود در زمینه‌های ماشین‌های صنعتی، تجهیزات پزشکی، لیزر و اپتو الکترونیک، دستگاه‌های لیزر در مهندسی تولید، اپتیک و تکنولوژی ساخت اجزای اپتیک، دستگاه‌های تست، بیوفوتونیک و مهندسی پزشکی، داده‌های اپتیکی و ارتباطات، تصویربرداری، انرژی و نورسازی، امنیت و صنایع وابسته را به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها