معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیش از ۹۰ هزار نفر عضو صندوق هنرمندان هستند/ ۸ هزار تن کاغذ روانه بازار نشر می‌شود

«احمدوند» با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور عضو صندوق هنرمندان هستند، گفت: تسهیلات بانکی، بیمه و... از جمله فعالیت‌هایی که به اعضای این صندوق ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ - 31October 2022

بیش از ۹۰ هزار نفر عضو صندوق هنرمندان هستند/ ۸ هزار تن کاغذ روانه بازار نشر می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست تخصصی با ناشران، نویسندگان و شاعران استان مازندران با ابراز خرسندی از فرهیختگی نویسندگان، ناشران و شاعران دیار علویان، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که چهره‌های فرهنگی استان برای حوزه فرهنگ کشور دغدغه‌مند هستند. رفع بسیاری از مشکلات در حوزه فرهنگ نیازمن بردباری است و مدیران در راس امور فرهنگی کشور قطعا برای چاره اندیشی جهت رفع مشکلات حوزه فرهنگ درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با همفکری و هم گرایی با صاحبان فکر و اندیشه می‌توان راه حل‌هایی برای رفع مشکلات فرهنگی دست یافت، گفت: ارتباط دقیق و چهره به چهره برای رونق حوزه فرهنگ و هنر ضرورت دارد. گلایه‌ها در بحث صدور و تمدید پروانه نشر وجود دارد که با تدابیری تلاش داریم روند صدور و تمدید پروانه نشر تسهیل شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلایه‌مندی شاعران استان برای تعطیلی جشنواره شعر علوی اشاره و بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بررسی کند تا چرایی تعطیلی این جشنواره مشخص شود و در صورت امکان دوباره شاهد برگزاری این جشنواره با کیفیت بالا باشیم.

احمدوند با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور عضو صندوق هنرمندان هستند ادامه داد: تسهیلات بانکی، بیمه و... از جمله فعالیت‌هایی که به اعضای این صندوق ارائه می‌شود. صندوق هنرمندان سالانه یش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که باید در این حوزه مصروف شود که قطعا جوابگوی قشر عظیم هنری و فرهنگی کشور نیست،امید است همه قشر فرهیخته کشور با عزت نفس زندگی کنند و دغدغه تامین معیشت نداشته باشند.

وی به انتظارات ناشران و نویسندگان برای خرید کتاب هایشان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و با بیان اینکه سالانه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان کتاب در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمتر از سه درصد این میزان تولید را توان خریداری و حمایت دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد کنیم مردم خریدار کتاب باشند، گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب امسال یارانه کتاب مستقیم به خریدار اختصاص داده شد و کتاب‌ها به صورت رایگان پست شده است. فرآیند دریافت یارانه تا روز آخر فعال بود که تمامی ۲۵ میلیارد تومان یارانه خرید کتاب هزینه نشد. در آینده نیز تسهیل دسترسی آسان کتاب را در دستور کار داریم.

احمدوند با بیان اینکه انبار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳۰ میلیارد تومان کتاب دارد که بخشی از این کتاب‌ها را اگر رایگان دهیم کسی نمی‌برد، تصریح کرد: حمایت از کتاب یعنی ترویج کتاب خوب و فراهم شدن شرایط آسان خرید که به دنبال تحقق این مهم هستیم. نوسندگان و ناشران باید آثار خوب به مخاطب عرضه کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت به اندازه مصرف همه ناشران کاغذ ندارد، اما تلاش داریم عدالت در توزیع را داشته باشیم، گفت: شیوه تخصیص کاغذ به ناشران تغییر کرده است کاغذ به ناشری داده می‌شود که کار فرهنگی اجتماعی می‌کند.

وی به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت چوب و کاغذ مازندران اشاره و بیان کرد: حدود هشت هزار تن کاغذ تحریر این شرکت روانه بازار نشر خواهد شد. همچنین تلاش داریم امکان اسکان ناشران در اماکن مسکونی فراهم شود و با همکاری وزارت نفت و نیرو نیز سعی می‌کنیم هزینه‌های واحد‌های فعال فرهنگی در بهای قبوض کاهش یابد.

احمدوند با بیان اینکه دولت تصمیم ندارد برای همه امور کشور آئین نامه بنویسد، اظهار داشت: بنا نداریم در امور انجمن‌ها دخالت داشته باشیم، اما برای حمایت از انجمن‌های ادبی درحال بررسی و کارکارشناسی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها