استاندار مازندران:

هفته مازندران جریانی برای معرفی دستاورد‌های دیار علویان است

«حسینی‌پور» گفت: هفته مازندران باید به جریانی برای معرفی تمام دستاورد‌های دیار علویان تبدیل شود.
کد خبر: ۵۵۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱ - 02November 2022

هفته مازندران باید به جریانی برای معرفی دستاورد‌های دیار علویان مبدل شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در آیین افتتاحیه هفته مازندران با عنوان اینکه ثبت روز مازندران در تقویم کشور حق این استان بود و مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، اظهار داشت: دستاورد‌های تاریخ و فرهنگ این استان را به دو دسته مادی و معنوی می‌توان تقسیم کرد؛ هرچند نمی‌توان به دستاورد‌های امروز و مادی منحصر کرد و دستاورد‌های معنوی است که این استان را برای همیشه در تاریخ بشری یکه‌تازی می‌کند.

حسینی‌پور افزود: از دیرباز این استان به نام دیار علویان معرفی شد؛ چرا که مردم این دیار به ائمه اطهار علاقه نشان دادند و هنوز هم این محبت در وجود مردم نقش بسته است.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های موثر در روز‌های سخت انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس خود را نشان داده است، افزود: دو‌سوم تولید خاویار کشور مربوط به مازندران است و برترین خاویار دنیا محسوب می‌شود و برنج مازندران به عنوان مرغوبترین محصول شمرده می‌شود و در ۱۴محصول کشاورزی مقام اول کشور را استان مازندران دارد. موفقیت‌های امروز مازندران حاصل تلاش‌هایی است که در زمینه تولید انجام شده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: مردم مازندران در مفاخر انسانی جزو بافرهنگ‌ترین مردم هستند و علی‌رغم محدودیت‌ها؛ مازندران در کشور نخستین استان مقصد گردشگری است به‌طوریکه نوروز امسال ۲۰ میلیون مسافر به مازندران آمده‌اند که با امنیت‌ترین نقطه کشور لحاظ می‌شود.

وی اظهار کرد: مازندرانی‌ها همیشه افتخارآفرین هستند و در خان‌طومان رشادت بسیار به‌خرج دادند و افراد بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مازندران تلاش کردند تا تاریخ بی‌نظیر استان برای همیشه حفظ و به نسل آینده به خوبی منتقل شود.

حسینی‌پور تاکید کرد: هفته مازندران با به نمایش گذاشتن دستاورد‌های استان در دورترین نقاط موجب رونق تولیدات دستی توسط هنرمندان این دیار می‌شود بنابراین مسئولان راهی ایجاد کنند تا تولیدات باعث ارتقای ثروت و معرفی محصولات استان در عرصه بین المللی شود.

استاندار مازندران متذکر شد: هفته مازندران باید به جریانی برای معرفی تمام دستاورد‌های مازندران مبدل شود و فارغ از آسیب‌های اجتماعی از جمله بیکاری و اعتیاد شود البته نه اینکه این رویکرد‌ها صرفا جنبه گفتمانی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار