سخنگوی دولت:

مردم مخالف تجزیه‌طلبی هستند/ با اقدامات خرابکارانه مماشاتی نمی‌کنیم

بهادری جهرمی گفت: اجتماع پرشور مردم در اعتراض به اغتشاشات و آشوب افکنی‌ها و تشییع شهدا، نشان می‌دهد مردم مخالف تجزیه طلبی هستند.
کد خبر: ۵۵۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ - 01November 2022

نشست خبری سخنگوی دولت برگزار شدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شهادت جمعی از هموطنان در شاهچراغ و شهدای حافظ امنیت را تسلیت عرض می کنم، گردهمایی و راهپیمایی گسترده مردم در محکومیت اغتشاشات و اقدام تروریستی در شاهچراغ حکایت از این مهم داشت که مردم از اغتشاشگران و سرویس های جاسوسی بیگانه حمایت نکردند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید و شعار رییس جمهور در ایام انتخابات گزارشی از اقدامات دولت را بیان خواهم کرد. حمایت از تولید تاثیر به سزایی در کنترل تورم و افزایش رفاه مردم دارد از این سو از شما اصحاب رسانه درخواست دارم به طور ویژه به این مهم بپردازید.

سخنگوی دولت گفت: تولید ناخالص داخلی رشد ۰/۳ درصدی را نشان می دهد، در حوزه تجهیزات پزشکی فقط در هفت ماه ابتدایی امسال ما در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم، در حوزه صنعت فولاد با رشد ۹/۹ درصدی مواجه شدیم، همچنین محصولات فولادی در این بازه ۸ درصد رشد داشته است.

بهادری ادامه داد: در حوزه خودروسازی همچنین شاهد هستیم که خودروها به صورت کامل تولید می شود و مانند گذشته دپو انبوه خودروها را نداشته ایم، به صورت مثال در تولید ون ۴۵۸ درصد رشد داشتیم همچنین در تولید وانت ۴۸ درصد نیز رشد داشتیم، دولت در حوزه صنعت کاغذ وعده هایی را به مردم داده بود که با برنامه ریزی دقیق ۶/۸ درصد رشد داشتیم که آمار بسیار قابل توجهی است.

سخنگوی دولت درخصوص محصولات کشاورزی اظهار کرد: دولت با سیاست حمایتی جدیدی که اتخاذ کرد خوشبختانه در محصولاتی مانند گندم، برنج و جو افزایش تولید خیلی خوبی داشتیم به طور مثال در حوزه گندم ۶۰ درصد افزایش خرید تضمینی گندم داشتیم، اما شاهکار واقعی در حوزه تولید برق بود که دولت در سال اول خود رشد بی‌سابقه و بی‌نظیری در صنعت برق ایجاد کرده است.

وی درخصوص دوره دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، تاکید کرد: یک جوان دیگر به ترکیب هیات دولت اضافه شد و محسن منصوری استاندار تهران امروز با حکم رییس جمهور به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور انتخاب شد، ایشان به عنوان یک دهه شصتی سابقه مدیریتی بسیار خوبی دارد.

بهادری جهرمی در خصوص مهاجرت ها گفت: در پنج سال گذشته فقط بیش از ۲۷۰۰ نخبه که از کشور خارج شده بودند به کشور بازگشته اند، به طور مثال فرید معصومی که به شهادت رسید یکی از این نخبگان بود، خواهشمندم اصحاب رسانه به این افراد بپردازند، زیرا این نخبگان الگوی جوانان هستند، هم اکنون که با یکدیگر صحبت می کنیم رقم بسیار بالایی از نخبگان در حال همکاری با شرکت های دانش بنیان هستند و تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از ۷ هزار رسیده است.

سخنگوی دولت گفت: مقرر شده است که سهمیه بیش از بیست درصد اعضای هیئت علمی به نخبگان اختصاص پیدا کند که تنها بخش کوچکی از اقداماتی است که دولت برای حمایت از نخبگان استفاده کرده است، همچنین قانون تولید دانش بنیان شش آیین نامه به خود دیده است که حاکی توجه دولت به نخبگان است.

وی در خصوص جلوگیری از وقایع تروریستی در کشور گفت: همیشه یکی از راهبردهای دائمی دشمنان دست زدن به اقدامات تروریستی است مسیری که کشور توانست در یک سال گذشته طی کند مسیر درمان دردهای کشور بود به طور مثال رتبه بندی معلمان بالاخره تعیین تکلیف شد و تورم افسارگسیخته کنترل شد یا آزادسازی سواحل برای اولین بار با قدرت اجرایی شد، وقتی کشور در مسیر درست قرار می گیرد دشمن دست به چنین اقداماتی می‌زند، ما بارها اعلام کردیم که هیچ مماشاتی با ناامن‌کنندگان امنیت کشورمان نداریم و قطعا با قاطعیت با عوامل تروریستی برخورد خواهیم کرد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: کارگروه اقتصاد دیجیتال تشکیل شد که دبیر آن وزیر ارتباطات است، ولی بنده اجازه می خواهم که در این خصوص صحبتی نداشته باشم تا خود وزرای اعضای کارگروه دستورکارهای گروه را اعلام کنند.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به کمک شهرداری تهران آمد و بالغ بر دویست دستگاه اتوبوس را در اختیار شهرداری تهران قرار داد که البته لازم به ذکر است که بدانید ۵۰ دستگاه از اتوبوس های شهرداری تهران در جریان اغتشاشات تخریب شدند و دیگر قابل استفاده نیستند.

وی درخصوص کمبود دارو در کشور گفت: متاسفانه در برخی ایام شاهد سو مدیریتی بودیم که متاسفانه در کمبود دارو در روزهای اخیر هم سومدیریتی‌هایی بود، البته برخی بروز آنفولانزای زودرس را دلیل اصلی آنتی بیوتیک می‌دانستند که قابل تامل است، رئیس جمهور در این شرایط دو دستور ارائه کرد تا هم دارو به میزان لازم وارد شود و تولید دارو در داخل کشور به صورت چند شیفت افزایش پیدا کنند.

وی در رابطه با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: باید دید در متن نهایی چه تغییراتی ایجاد شده و دولت به محض نهایی شدن متن قانون آماده اجرا خواهد بود.

سخنگوی دولت در رابطه با ساماندهی استخدام نیروهای انسانی و آخرین وضعیت استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی بیان کرد: سازمان اداری استخدامی متولی این امر است و اقداماتی در این حوزه داشته و دارد و همه باید کمک کنند تا مسیرهای مخرب گذشته کنار گذاشته شود و به جای پیگیری تکرار اشتباهات گذشته اصلاح اشتباهات را داشته باشیم.

بهادری جهرمی در پایان در رابطه با پیام دولت برای روز ۱۳ آبان و روز دانشجو تصریح کرد: دشمنان ما وقتی می‌بینند قدرت و پیشرفت کشور به پشتوانه علم و دانش جوانان ایرانی است سرمایه اصلی را روی این نسل قرار می‌دهند. دشمن دوست ندارد علم و آگاهی دانش آموزان را ببیند. دشمن از شجاعت نسل جوان می ترسد. پویش خودجوش پس از حادثه شاهچراغ به اندام دشمن لرزه می‌اندازد و دولت برای حمایت از دانش آموزان و مدیران آینده سرزمین اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار