قالیباف در پاسخ به تذکر یک نماینده مجلس:

مجمع تشخیص هرچه زودتر درباره طرح شفافیت تصمیم‌گیری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس درباره طرح شفافیت به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته که آنان باید هر چه زودتر در این باره تصمیم گیری کنند.
کد خبر: ۵۵۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 02November 2022

مجمع هر چه زودتر درباره طرح شفافیت تصمیم گیری کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «جواد نیک‌بین» نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: دو سال از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و در حالی که ما در روزهای ابتدایی کار موضوع شفافیت را مطرح کردیم، اما هنوز شفافیتی که در مجلس تصویب شده اجرا نشده است.

نیک‌بین متذکر شد: در جلسات خصوصی و عمومی و نشست های متعدد به این موضوع پرداختیم، اما امروز مانده ایم که وقتی مردم از ما سوال می کنند شفافیت در مجلس به کجا رسید، به مردم چه پاسخی دهیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت، ملاک عملکرد نمایندگان و مجلس است تا مردم بدانند نمایندگان چگونه و در خصوص چه موضوعاتی اظهارنظر کرده اند. بنده نیز بارها و بارها در خصوص تحقق شفافیت در صحن مجلس تذکر دادم، اما به نظر می‌رسد اکنون شفافیت به نوش دارو پس از مرگ سهراب تبدیل شده است چرا که در حال اتمام سال سوم عمر مجلس شورای اسلامی هستیم اما هنوز شفافیت اجرایی نشده است.

نیک‌بین تاکید کرد: مردم باید سنگ محکی برای ارزیابی نمایندگان در دوره بعد داشته باشند. آبان ماه ۱۴۰۱ به نیمه رسید و انتظار می‌رود رئیس مجلس و هیئت رئیسه پیگیری جدی در خصوص اجرای شفافیت داشته باشند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، گفت: یاد و خاطره شهدای دانش آموز چون شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و سایر شهیدان را گرامی می داریم. لازم است بدانیم آینده کشور را دانش آموزان می سازند و حتماً باید مربیانی توانمند و با انگیزه در آموزش و پرورش داشته باشیم و به نظام آموزشی مان نگاهی تازه کنیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این روزها شاهدیم که بازنشستگان آموزش و پرورش به خدمت دعوت می شوند، در حالی که بسیاری از جوانان تحصیلکرده پشت خط مانده اند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مجلس در خصوص شفافیت وظیفه خود را انجام داد و اشکالات شورای نگهبان نیز در صحن مجدد بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شد و نظر مجلس شفاف و روشن است. به دلیل اختلاف نظری که وجود دارد، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهش من از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که این موضوع را در دستور قرار دهند و با سرعت بیشتری در مورد آن تصمیم گیری کنند تا هم وظیفه مجلس، هم مجموعه شورای نگهبان و مجمع تشخیص انجام شود و تکلیف در این خصوص روشن شود.

وی درخصوص دعوت به کار بازنشستگان آموزش و پرورش، گفت: این موضوع را پیگیری می کنم اما فراخوان بازنشستگان مغایر با قانون است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار