مدیرمسئول روزنامه کیهان مطرح کرد؛

خطرناک‌ترین حربه دشمن القای اقلیت بودن ارزش‌ها در کشور است

شریعتمداری گفت: امروزه اگر دشمن بتواند به مردم مسلمان این مرز و بوم القا کند که نگاهشان در اقلیت است، آن‌ها ترجیح می‌دهند تا نگاهشان را مطرح نکنند و این خیلی خطرناک است.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ - 02November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم هیئت هفتگی دختران انقلاب عصر امروز (چهارشنبه) با حضور «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان و «امیر عباسی» مداح اهل بیت (ع) در سالن مرکز همایش‌های وزارت کشور واقع در میدان جهاد برگزار شد.

بعثت دوباره در «عصر خمینی (ره)»

«حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان در این مراسم در رابطه با پیدا کردن راه در فتنه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه: «کسی که نقشه راه در دست نداشته باشد، ممکن است به بیراه برود»، اظهار داشت: باید ببینیم که داستان ما از کجا شروع شده است و فراز و نشیب‌های آن کجاست؛ البته من فکر می‌کنم که نشیب‌ها هم فراز هستند.

خطرناک‌ترین حربه دشمن

 

وی با تأکید بر اصطلاح «اسلام ناب» در حاکمیت آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: داستان پرماجرای ما از زمانی شروع شد که به همت امام راحل و حضور توده‌های مردم و لطف خدا، اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست. نه اینکه قبلا اسلام ناب نبود بلکه در حد مفهومی در کتاب‌ها بود و نسخه‌ای بود که پیچیده نشده بود.

شریعتمداری در مورد اصطلاح «عصر خمینی» تصریح کرد: به نظر می‌رسد علت اینکه حضرت ابا عبدالله (ع) در عصر عاشورا درحالی‌که تمام یارانشان به شهادت رسیده بودند، اما همچنان فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را فریاد می‌زدند، این بود که ایشان یاران آخرالزمانی خود را به یاری می‌طلبیدند. کسانی که هنوز به دنیا نیامده بودند و این گردونه چرخید تا به عصری رسید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، نام آن «عصر خمینی» بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اصطلاح «بعثت دوباره» که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلاب اسلامی از آن یاد می‎کنند، گفت: کاری که امام (ره) کردند، غبار قلب‌ها را از کج اندیشی زدود و اسلام ناب را همانگونه که در صدر بوده است، ارائه کرد. به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از انقلاب به عنوان «بعثت دوباره» یاد می‌کنند؛ نه آنکه چیزی به بعثت قبلی اضافه شده باشد؛ بلکه آن بعثت بار دیگر به بار نشست.

درگیری ماهوی نظام جمهوری اسلامی و نظام سلطه

وی در مورد «ظلم‌ستیز» بودن نظام اسلامی اظهار داشت: اسلام ناب چند ویژگی دارد که نخستین مورد آن، ظلم‌ستیز بودن آن است. اینکه جمهوری اسلامی در کرسی حاکمیت نشسته است، به این معنا است که حال نسخه آن پیچیده شده است و قرار است پیاده شود. در این حال نظام سلطه مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرده است و علت آن این است که هویت و موجودیت جمهوری اسلامی، هویت و موجودیت نظام سلطه را به چالش می‌کشد. درگیری میان نظام جمهوری اسلامی و نظام سلطه، درگیری بر سر ماهیت آن‌ها است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: این درگیری در دو حالت تمام می‌شود یا آنکه ما دست از اسلام ناب برداریم یا آنکه استکبار از مواضع خود کوتاه بیاید، اما از آنجا که این دیده نمی‌شود، باید منتظر بود.

وی در رابطه با تلاشی که دشمن در برابر ما انجام می‌دهد که ما را زمین بزند، گفت: کسانی که در این ۴۰ سال بوده‌اند، می‌دانند که فتنه اخیر سخت‌ترین تجربه‌ای نیست که با آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم. دشمن تمام سعی خود را به کار می‌بندد و یک روز نیست که با ما دشمنی نکرده باشد.

دشمنی تمام قد آمریکا با جمهوری اسلامی ایران

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این نکته اشاره فرموده‌اند که آمریکا امروزه هر کاری که در دشمنی با ما از دستش برمی‌آید، انجام داده است. اگر کاری هست که آمریکا در قبال ما انجام نمی‌دهد، به این معنا نیست که آن را انجام نداده است بلکه بدین معناست که نمی‌تواند انجام دهد. آمریکا تمام اهرم‌های خود را به کار برده است.

شریعتمداری یادآوری کرد: اینکه بگوییم قدرت هسته‌ای عامل تخاصم آمریکا با ایران است، تنها یک بهانه است؛ بلکه مشکل اصلی آمریکا با ایران به گفته جرج فریدمن این است که خود او در مورد آن گفته است: مشکل ما با ایران مشکل هسته‌ای نیست بلکه این است که ایران توانسته است نه فقط بدون ارتباط با آمریکا بلکه در حال تخاصم با ما به بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شود.

خطرناک‌ترین حربه دشمن

اثرات گفتمان انقلاب اسلامی بر کشورهای مقاومت اسلامی

مدیرمسئول روزنامه کیهان در مورد قابلیت گفتمان انقلاب اسلامی گفت: نکته دوم درمورد اسلام ناب این است که اسلام یک باور است و جای باور هم در قلب آدمی است. گفتمان انقلاب اسلامی با تمام گفتمان‌هایی که به نام اسلام آمده‌اند، قابل قیاس نیست. این گفتمان زمانی که به لبنان آمد، باعث پدید آمدن حزب‌الله شد. زمانی که به سوریه رسید، باعث شد که آمریکا و اروپا را هشت سال پشت دروازه‌های سوریه بمانند. وقتی به عراق رسید، حشدالشعبی را بوجود آورد. داخل ایران که آمد، سپاه، بسیج و ارتش مدرن را ساخت و زمانی که به یمن رسید، انصارالله را پدید آورد.

مقابله با جنگ روایت‌ها 

وی جنگ روایت‌ها را چنین توضیح داد: امروز جنگ روایت‌ها، بخشی از جنگ نرم است. اساس جنگ نرم بر این اصل استوار است که رفتار انسان‌ها برخاسته از افکار آن‌ها است. کسی که بتواند افکار عمومی را مدیریت کند، می‌تواند رفتار عمومی را در اختیار بگیرد. دست ما در این عرصه پر است؛ چون در این عرصه با ما درگیر نمی‌شود. حریف دروغ می‌گوید و انگاره می‌سازد، چون توان برخورد با واقعیت ما را ندارد.

شریعتمداری در مورد راه حلی که ما در برابر جنگ روایت‌ها داریم، گفت: در این موقعیت، ما باید حریف را در هر عرصه‌ای که هست بشناسیم، پاشنه آشیل وی را بشناسیم و گول فرعیات را نخوریم. برای اینکه پاشنه آشیل دشمن را بشناسیم، باید وی را تجزیه و تحلیل کنیم و دشمن را در هر عرصه‌ای که می‌بینیم، بشناسیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: هرگاه با پدیده‌ای روبه‌رو شدیم، آن را بشناسیم و سوابق آن را ببینیم و تجزیه و تحلیل و مقایسه کنیم.

خطرناک‌ترین حربه دشمن القای اقلیت بودن ارزش‌ها در کشور است

وی اغتشاشات اخیر را چنین تحلیل کرد: کسی که می‌خواهد حکومت کند، از خودش چهره خوبی برجای می‌گذارد، اما کسانی که اخیر فتنه به راه انداخته‌اند، نمی‌خواهند حکومت کنند. این‌ها از جهاتی تداعی کننده داعش هستند با این تفاوت که داعش اگرچه به قرآن و مبانی اسلام اعتقاد نداشت، اما برای ظاهر حجاب از سر زنان نمی‌کشید و قرآن را آتش نمی‌زد.

هشدار نظریه «مارپیچ سکوت» در اتفاقات اخیر

شریعتمداری افزود: نظریه مارپیچ سکوت اینگونه است که کسانی که احساس می‌کنند نگاهشان در اقلیت است، ترجیح می‌دهند که سکوت کنند و نگاه خود را مطرح نکنند. امروزه هم اگر دشمن بتواند به مردم مسلمان این مرز و بوم بفهماند که نگاهشان در اقلیت است، آن‌ها ترجیح می‌دهند تا نگاهشان را مطرح نکنند که این خیلی خطرناک است. شما باید پرچم خود را بالا نگه دارید.

ترفندهای رسانه‌ای دشمن

مدیرمسئول روزنامه کیهان در رابطه با ترفند رسانه‌ای دشمن در قبال ایران گفت: نخستین کاری که دشمن در ترفند رسانه‌ای خود انجام می‌دهد، آن است که تابلو‌های خود را جابجا می‌کند و علیه مشکلی که خودش بوجود آورده است، شعار می‌دهد. راه حل اینکه از پس این اقدام برآیید، بازگشت به پله اول است. علی‌الدوام در حرکت باشید، چون برای این حرکت آمده‌اید.

وی افزود: دومین کاری که دشمن انجام می‌دهد، تحریف تابلو‌ها است. اینگونه که صورت مسئله را تغییر می‌دهد.

شریعتمداری بیان کرد: یک خیری که فتنه‌های اخیر داشت، این بود که جوانان امروز فهمیدند اگر جمهوری اسلامی نباشد، چه وحشیانی سر کار می‌آیند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار