آمریکا:

برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تلاش می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام این کشور برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات گفت که برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تلاش می‌کند.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ - 02November 2022

برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تلاش می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آمریکا در ادامه تلاش‌ها برای احیای اغتشاشات در ایران با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تلاش خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «امروز ایالات متحده قصد خود را برای همکاری با شریکان خود جهت حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اعلام می‌دارد.»

وی در پایان بیانیه اعلام کرده است: «خطاب به همه کسانی که در حال اعتراض هستند می‌گویم ما شما را می‌بینیم و صدای شما را می‌شنویم. شجاعت شما برای من الهام‌بخش است.»

چند روز پیش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نامه‌ای سرگشاده را منتشر کرده بود که در آن برخی چهره‌های زن شناخته شده مثل هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا و میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور اسبق این کشور خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد شده بودند.

آمریکا و کشور‌های غربی دیگر از زمان آغاز اغتشاشات در ایران تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.

در همین راستا، دولت آمریکا قصد دارد در جلسه‌ای غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع این اغتشاشات را به بحث بگذارد. خبرگزاری رویترز در یک خبر اختصاصی نوشت ایالات متحده هفته آینده توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف خواهد کرد.

این خبرگزاری ششم آبان گزارش داد آمریکا و آلبانی چهارشنبه یک همایش غیررسمی در خصوص این موضوع برگزار خواهند کرد. در یادداشتی که رویترز به آن استناد کرده آمده جلسه شورای امنیت روی آنچه «استفاده غیرقانونی از زور علیه معترضان» و تلاش ایران برای «ربودن یا ترور مخالفان در خارج از کشور» تمرکز خواهد کرد.

پیش‌تر، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت این سازمان در خصوص مسائل داخلی ایران اعلام کرد: با توجه به ریاکاری، استفاده از استاندارد دوگانه و اعمال گزینشی حقوق بشر، ادعا‌های آمریکا در حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت می‌دانیم.

نمایندگی ایران تصریح کرد «بر اساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، آمریکا متهم ردیف اول اغتشاشات است». نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: ایالات متحده و متحدانش به طور مداوم از چنین بستری (سازمان ملل) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود حتی به قیمت نقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد سوءاستفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار