آمریکا ۳ مقام ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود برای حمایت از اغتشاشات اسامی سه فرد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
کد خبر: ۵۵۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ - 23November 2022

آمریکا ۳ مقام ایرانی را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اسامی سه فرد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرد.

در وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا نام حسن عسگری، فرماندار سنندج، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی سنندج، محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه شمال‌غرب «حمزه سیدالشهدا» نیروی زمینی سپاه در این فهرست قرار گرفته است.  

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشته این سه نفر از نیرو‌های امنیتی ایران هستند و به دلیل نقش‌آفرینی در «سرکوب اعتراضات» به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

مطابق توضیحات دولت آمریکا، در نتیجه این تحریم‌ها تمامی دارایی‌ها و سهام تحت تملک این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار افراد آمریکایی هستند بایستی مسدود شده و به خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند.

علاوه بر این، هر نهاد یا موسسه‌ای که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت مالکیت افراد مذکور باشد نیز مسدود خواهد شد. همچنین افرادی که وارد برخی مبادلات خاص با افراد تحریم‌شده شوند خودشان نیز ممکن است تحریم شوند.

جنگ ترکیبی آمریکا

تحریم‌های امروز بخشی از جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران است که دامنه آن از زمان اغتشاشات شدت گرفته است. آمریکا و کشور‌های غربی دیگر از زمان آغاز اغتشاشات در ایران تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.

قبل از تحریم امروز، دولت آمریکا هفته پیش سه‌شنبه اسامی ۱۳ شرکت را به بهانه تسهیل فروش صد‌ها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران در فهرست سیاه قرار داد.

یک روز قبل‌تر (دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه) دولت آمریکا رئیس و معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چند خبرنگار را تحریم کرده بود

یک روز قبل‌تر از آن (یکشنبه ۲۴ آبان‌ماه) هم خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد و چند شرکت روسیه‌ای را به بهانه انتقال پهپاد از ایران به روسیه تحریم کرده است.

این تحریم‌ها در شرایطی اعلام شده‌اند که واشنگتن مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات وین زمینه‌های بازگشت به برجام را ایجاد کند. این مذاکرات از چند ماه پیش به دلیل عدم آمادگی آمریکا برای اجرای تعهداتش متوقف مانده است.  

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشور‌های ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهاد‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشور‌های مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.   

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبرد‌های دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبرد‌های ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.  

«اتاق ساکت جنگ اقتصادی»

یکی از مهم‌ترین اهداف و محور‌های فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشور‌های ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند.  

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آن‌ها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند، اما اثرگذار هستند.  

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها