مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی:

تفاهم‌نامه گسترش فضا‌های ساخت فیلم در استان‌ها منعقد شده است

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با هدف گسترش فضا‌های ساخت فیلم در استان‌ها منعقد شده که در برخی استان‌ها اجرایی شده است.
کد خبر: ۵۵۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ - 03November 2022

تفاهم‌نامه گسترش فضا‌های ساخت فیلم در استان‌ها منعقد شده استبه گزارش گره فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد حمیدی‌مقدم» شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت «جمال شورجه» در برنامه مهر سینمای ایران، با تاکید بر توجه به عدالت فرهنگی، با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با هدف گسترش فضا‌های ساخت فیلم در استان‌ها منعقد شده که در برخی استان‌ها اجرایی شده است که استان زنجان نیز در زمره این مناطق است، اظهار داشت: در همین راستا سازمان سینمایی، بخشی از امکانات و فضای مالی خود را که در مرکز هزینه می‌شود به سمت استان‌ها سوق خواهد داد تا استعداد‌ها در مناطق خود رشد یافته و شکوفا شوند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه مهر سینمای ایران در کشور به ابتکار سازمان سینمایی، افزود: هدف از اجرای این برنامه گسترش تجلیل از سینماگران در سطح کشور است تا این موضوع صرفاًمتمرکز در پایتخت نباشد.

حمیدی مقدم با بیان اینکه جمال شورجه نام ماندگاری در سینمای ایران بوده و این هم به دلیل مجموعه فیلم‌های ارزشمندش و هم شخصیت و وجود شریف این هنرمند است، گفت: اکثر فعالان سینما وجود افرادی همچون جمال شورجه را غنیمت می‌شمارند و آرزو دارند که شخصیت‌های مثل وی در سینما تکثیر شود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: این استان بستر بروز استعداد‌های هنری به ویژه در حوزه سینما است.

در این مراسم که شامگاه چهارشنبه در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد، در کنار استقبال پر شور هنرجویان جوان و فعالان حوزه فیلسمازی، استاندار زنجان و شماری از مدیران ارشد استانی و فرماندهان نظامی حضور داشتند.

جمال شورجه متولد ۲۲ بهمن ۱۳۳۳ در زنجان است. وی فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران بوده و با دستیاری شروع به کار کرد و حالا از کارگردان‌های بنام کشور به شمار می‌رود.

شورجه فعالیت فیلمسازی خود را به صورت جدی از سال ۱۳۶۳ وقتی ۳۰ سال بود با دستیاری کارگردان در فیلم زندان دوله تو شروع کرد، سپس در سال ۶۵ با فیلم پرواز در شب طراحی صحنه را نیز تجربه کرد

بعد از سال‌ها تجربه دستیاری، سال ۱۳۶۷ وقتی ۳۴ ساله بود اولین فیلم خود به نام روزنه را ساخت و سال ۱۳۶۸ نیز با نوشتن فیلمنامه شب دهم در این عرصه عرض اندام کرد.

سی و سه روز، وعده دیدار، باشگاه سری، خلبان، دایره سرخ، عبور از خط سرخ، حماسه مجنون، لبه تیغ، عملیات کرکوک و شب دهم از آثار جمال شورجه است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها