رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

دانش‌آموزان گنجینه نابی از ایده‌ها و ابتکارات هستند

شمس‌احسان گفت: دانش‌آموزان امروز ایران، گنجینه نابی از ایده‌ها و ابتکارات هستند که می‌توانند در مدیریت شهری نیز راهگشا باشند.
کد خبر: ۵۵۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 03November 2022

دانش‌آموزان گنجینه نابی از ایده‌ها و ابتکارات هستند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «زهرا شمس‌احسان» عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مدرسه حضرت رقیه (س) منطقه ۱۵ در جمع دانش آموزان این مدرسه با اشاره به اینکه سیزدهم آبان امسال، چهل و چهار سال از کشتارجمعی دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ می‌گذرد، اظهار داشت: نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز دانش‌آموز، نشانگر این واقعیت است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان همواره مورد تأکید حاکمیت بوده است.

شمس‌احسان گفت: دانش آموزان چه در آن سال‌ها که پرچم مبارزه با ظلم و ستم را برافراشته بودند، چه در زمان جنگ تحمیلی که جان‌های عزیزشان را برای دفاع از خاک میهن هدیه می‌کردند و چه اکنون که کمر به پیشرفت و تعالی کشور بسته‌اند و نام ایران را در آوردگاه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی طنین‌انداز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تمام آنان که امروز نامی درخشان در تاریخ این مرزوبوم هستند، از پشت همین میز‌ها و نیمکت‌ها برخواسته‌اند و به‌مانند این ۱۶ میلیون دانش‌آموزی که امروز رهسپار مدارس شده‌اند، در سنین کم، رؤیا‌های بزرگ در سر داشته‌اند، رؤیا‌هایی که قطعاً رسیدن به هر کدام از آنان، قدمی است برای تعالی میهن و خدمت به همه‌ی ایرانیان باور داریم که دانش‌آموز، با تلاش و پشتکار، موانع را کنار زده و به جایگاهی می‌رسند که به افتخار خانواده، جامعه و کشور تبدیل خواهند شد.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: شهر، با حضور دانش‌آموزان در خیابان‌ها و کوچه‌هایش سرزنده است و شایسته است که بیش از گذشته، فرصت حضور فعالانه‌ی این گروه را در عرصه‌های اجتماعی نمایان کنیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: ساختار‌های متنوعی برای دانش‌آموزان در سطح شهر وجود دارد که آنان می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات آن‌ها، در کنار دانش‌اندوزی به هویت‌یابی، نقش‌پذیری اجتماعی، مهارت‌افزایی و آمادگی همه‌جانبه برای زندگی نیز به‌صورت مطلوب‌تر بپردازند.

شمس‌احسان گفت: دانش‌آموز، دارای انرژی، انگیزه و توانایی بالقوه‌ای هست که اقدامات جامعه‌محور و داوطلبانه، موضوع جذابی برای آنان است که بتوانند این نیروی نهان‌شده را به یک عمل اثربخش اجتماعی تبدیل کند.

وی افزود: آنان با مراجعه به سرا‌های محله و فرهنگ‌سرا‌ها می‌توانند با پیشنهاد‌های متنوعی در این خصوص مواجه شوند و مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود را به بهترین شکل ارائه کنند؛ همچنین در کنار آن می‌توانند از خدمات مشاوره، روان‌شناختی و آموزشی رایگان یا ارزان نیز بهره ببرند.

شمس احسان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانِ امروز ایران، گنجینه نابی از ایده‌ها و ابتکارات هستند که می‌توانند در مدیریت شهری نیز راهگشا باشند؛ امیدواریم که این کودکان و نوجوانان عزیز، ایده‌های خود برای بهسازی شهر را با ما در میان بگذارند و از امروز خود را برای ساختن شهری آرمانی، مطابق با نیاز‌ها و در بستر فرهنگی ایرانی اسلامی آماده کنند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار