معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

استان مازندران نقش محوری در شکل‌گیری هویت جمهوری اسلامی دارد

«سلگی» با بیان اینکه مکتب مازندران جریان ساز است، گفت: سرآغاز این مکتب از عاشورا است و این استان نقش محوری در شکل گیری هویت جمهوری اسلامی ایران داشته است.
کد خبر: ۵۵۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ - 03November 2022

استان مازندران نقش محوری در شکل‌گیری هویت جمهوری اسلامی داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران شامگاه پنجشنبه در همایش «نام آوران و فرهیختگان مازندران» با اشاره به ثبت روز مازندران در تقویم رسمی جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون نام سه استان از جمله مازندران در تقویم ملی ثبت شده است.

وی با اظهار اینکه دشمن در صدد سیاه نمایی و ناامیدی ملت ایران هستند، همبستگی و انسجام مردم را راهکاری برای مقابله با این توطئه‌ها ذکر کرد و افزود: نقش هویت بخش مازندران و دیار علویان و تاثیر آن در تاریخ ایران اسلامی را بازخوانی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه همایش هفته مازندران در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است، بازتعریف گذشته تاریخ دیار علویان از اهداف این همایش‌ها و جشن‌ها ذکر کرد و گفت: مازندران از سال ۲۵۰ هجری قمری مهم بود و اولین حکومت شیعی علویان جهان را با نگاه عدالتخواهانه تاسیس می‌کنند.

سلگی متذکر شد: مردم مازندران اولین لبیک گوی راه خون رنگ امام حسین (ع) بودند و ۷۵۰ سال بعد از تشکیل علویان در مازندران، این حکومت در ایران توسعه می‌یابد و مردم مازندران منادی وحدت در ایران بوده است و برجستگان مازندرانی در انسجام ایرانیان نقش مهمی داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اظهار اینکه مکتب مازندران جریان ساز است، بیان کرد: سرآغاز این مکتب از عاشورا است و این استان نقش محوری در شکل گیری هویت جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی با بیان اینکه به نقش تحول ساز و تمدن‌ساز مازندران کمتر توجه شده است، اذعان داشت: هویت اصیل مازندران را باید بازتعریف و بازنشر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها