دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر مشهود است/ مردم در فتنه اخیر دست رد به سینه دشمن زدند

ذوالقدر گفت: ایجاد و حمایت از فتنه‌های داخلی در سال‌های ۷۷، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و فتنه‌ای که امروز درگیر آن هستیم با برنامه‌ریزی و یا حمایت و نقش‌آفرینی امریکا شکل گرفته است و نقش آن در چنین جنایت‌هایی به خوبی مشهود است.
کد خبر: ۵۵۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 04November 2022

نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر مشهود است/ مردم در فتنه اخیر دست رد به سینه دشمن زدندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر ذوالقدر» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در سنندج اظهار داشت: ۱۳ آبان تجلی حماسه حضور و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار و آمریکا است.

ذوالقدر با یادآوری حادثه ۱۳ آبان سال ۵۷ و ایستادگی دانش‌آموزان در برابر نیرو‌های طاغوت، افزود: در دفاع مقدس نیز ۳۶ هزار دانش‌آموز برای دفاع از انقلاب و کیان کشور به شهادت رسیدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۱۳ آبان تجلی نقاط عطف ملت در مبارزه با استکبار داخلی و خارجی و نماد استقلال‌طلبی است.

وی تبعید امام پس از اعتراض ایشان به لایجه کاپیتولاسیون، خیزش دانش‌آموزان علیه رژیم وابسته پهلوی و به خاک و خون کشیده شدن آنان و تسخیر لانه جاسوسی امریکا را از جمله وقایع ۱۳ آبان برشمرد.

ذوالقدر در ادامه سخنانش گفت: انقلاب دو هدف و یک مقصد دنبال می‌کرد که مبارزه با طاغوت سفاک و آزادی از استکبار داخلی و برای رهیدن از وابستگی کشور به قدرت‌های سلطه‌گر دو هرف اصلی انقلاب و مقصد آن، تشکیل انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، برخواسته از شعور ملت ایران بود که ناشی از روحیه استقلال‌طلبی آنان بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مردم برای رهایی از زنجیر وابستگی که ۱۵۰ سال نظام استکباری بر این کشور پنجه افکنده بود، مبارزه کردند و حکومت اسلامی تشکیل شد.

وی یادآوری کرد: فهرست و سیاهه دشمنی‌های امریکا علیه ایران، فهرستی بلندبالا است که تحریم‌های شدید از اول انقلاب تاکنون، حمله نظامی مستقیم به ایران به بهانه آزادسازی گروگان‌ها، تحریک رژیم بعث و حمایت همه جانبه آن در جنگ تحمیلی، برنامه‌ریزی برای کودتا در ایران، ایجاد و پشتیبانی از گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب و تلاش برای جداسازی بخش‌هایی از ایران از جمله فتنه‌ها و توطئه‌هایی است که در این فهرست قرار دارد.

تلاش آمریکا برای بازگرداندن شاه و حاکمیت دوباره رژیم طاغوت، غارت نفت ایران به همراه انگلیس و تحقیر فرهنگ ایران و ترویج فرهنگ منحط آمریکایی و غربی را از دیگر برنامه‌های امریکا برای ایران برشمرد.

ذوالقدر در ادامه عنوان کرد: دشمنی آمریکا پس از انقلاب نیز ادامه یافت، چون دست آن‌ها از منابع ایران قطع شده بود و لذا آن‌ها به فکر براندازی برآمدند تا دوباره سلطه خود بر ایران را بگسترانند.

وی ادامه داد: ایجاد و حمایت از فتنه‌های داخلی در سال‌های ۷۷، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و فتنه‌ای که امروز درگیر آن هستیم با برنامه‌ریزی و یا حمایت و نقش‌آفرینی امریکا شکل گرفته است و نقش آن در چنین جنایت‌هایی به خوبی مشهود است.

ذوالقدر تصریح کرد: ملت ایران با الهام از آموزه‌های قرآنی و درس‌گیری از تجربه گذشته، به جای کرنش در مقابل امریکا، راه ایستادگی و مقاومت در پیش گرفته است.

به گفته وی، ایستادگی قدرت ایران را تثبیت و به بزرگترین قدرت منطقه تبدیل کرد، کشوری که قبل از انقلاب در معادلات جهانی جایگاهی نداشت با دست رد به سینه استکبار، به چنین جایگاهی رسیده است.

وی همچنین افزود: ایران اکنون به کشوری پیشرفته تبدیل شده که در بسیاری از شاخص‌ها در جهان جایگاه بالایی دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: آنچه در همین چند هفته اخیر در کشور اتفاق افتاد بی‌تردید امریکا نقش اصلی داشت و این بیانگر استیصال و دریوزگی این کشور است.

وی تصریح کرد: امریکا با پشتیبانی همه کشور‌های اروپایی و گروهک‌های ضدانقلاب و برخی از ایرانیان خارج‌نشین و داعش، مرگ یک دختر را بهانه کردند، همه توان رسانه‌ای و تبلیغی را به میدان آورد و بمباران دروغ کردند.

ذوالقدر اذعان داشت: در این مدت، ۵۰۰ میلیون مطلب، محتوا و پست در راستای برهم‌زدن امنیت ایران در فضای رسانه‌ای و مجازی منتشر شده است و تماما دروغ و بزرگنمایی از حوادث کوچک است به این امید که مردم را به خیابان بکشانند و ناامنی ایجاد کنند و نتیجه این شد که بازهم از ملت ایران شکست خوردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مردم با وجود اینکه از مرگ مرحومه مهسا امینی داغدار هستند، اما در این اتفاقات دست رد به سینه دشمن زدند.

وی عنوان کرد: اکنون عده‌ای قلیل از اراذل و اوباش و وابسته به دشمن دست به شرارت می‌زنند که بازهم با کمک مردم عزیزمان، آرامش به جامعه بازمی‌گردد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار