عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مواضع مداخله‌جویانه اروپایی‌ها با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد/ حرف جوانان را بشنویم و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم

عباس‌زاده مشکینی گفت: قطعاً اظهارات مداخله‌جویانه مسئولان اروپایی با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 05November 2022

بیان مواضع مداخله‌جویانه اروپایی‌ها با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد/ حرف جوانان را بشنویم و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم«محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تحریم‌های اخیر اروپا علیه برخی از اشخاص و نهاد‌های ایرانی و اظهارات مداخله‌جویانه مسئولان غربی در امور ایران، اظهار داشت: اروپایی‌ها همواره طی سالیان بعد از انقلاب اسلامی در مواجه با ایران شیطنت کرده‌اند، زیرا، دنباله‌رو و ادامه‌دهنده مسیر آمریکا هستند.

عباس‌زاده مشکینی گفت: هدف اصلی اروپا از اعمال تحریم علیه ایران پیام دادن به عوامل نفوذی خود در داخل ایران است تا خیابان‌های تهران و دیگر شهر‌های ایران شلوغ باشد و اغتشاشات قوت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وقتی پیام بی‌ثباتی از داخل خاک ایران به خارجی‌ها می‌رسد، اقتصاد کشور اعم از سرمایه‌گذاری، تولیدات، واردات و ...، همگی تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین، بهترین فرصت برای کشور‌های متخاصم است تا بتوانند به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه اروپا با این قبیل اقدامات خود دیوار بی‌اعتمادی را بلند‌تر می‌کند، گفت: تحریم‌هایی که اروپا اخیراً اعمال کرده است و اظهارات مداخله‌جویان مسئولان غربی در امور داخلی ایران از عدم حسن نیت مسئولان و مذاکراه‌کنندگان اروپایی در مذاکرات احیای برجام حکایت دارد، قطعاً این اقدام اروپا با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب مواجه خواهد شد.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه اروپایی‌ها باید منتظر برخورد قاطع ایران باشند، گفت: بسیاری از مواقع مواضع اعلامی و اروپایی‌ها با آنچه در جریان مذاکرات بیان می‌کنند متناقض است، اخیراً شما مکرراً شاهد بودید که اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسیده است و دیگر نمی‌توان به توافق دست پیدا کرد و کم‌تر از چند روز پیغام‌هایی مبنی بر تمایلشان به مذاکرات برای طرف ایرانی ارسال کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما دست غربی‌ها را خوانده‌ایم و می‌دانیم که حرف و عملشان یکی نیست، جمهوری اسلامی ایران از این مسئله به سلامت عبور خواهد کرد، اتفاقاتی هم که اخیراً در کشور ما رخ داده است را صرفاً نمی‌توان منفی تحلیل کرد، بلکه به اعتقاد بنده می‌تواند به یک فرصت برای ادامه مسیر جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ماهیتاً از این ویژگی برخوردار است که تهدیدات را تبدیل به فرصت کند، تصریح کرد: در عین اینکه حفظ نظم و امنیت جامعه لازم است و از سوء استفاده دشمنان از احساسات پاک جوانان باید جلوگیری کرد، نیاز است که حرف جوانانمان را بشنویم و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار