استاندار مازندران:

نقش مازندران در عرصه‌های مختلف انقلاب ممتاز بود

«حسینی‌پور» با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد که ریشه مردم مازندران غنی، علوی و دینی است، گفت: این استان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش ممتازی ایفا کرد.
کد خبر: ۵۵۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 05November 2022

مازندران در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش ممتاز ایفا کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در همایش روز ملی مازندران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار شد، با اشاره به ثبت ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران اظهار داشت: ۱۲ قرن قبل، پیشینیان ما در منطقه حکومتی تشکیل دادند حکومت علویان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاریخ نشان می‌دهد که ریشه مردم غنی، علوی و دینی است، افزود: تاریخ مازندران در قبل از اسلام بزرگ است و نقش بسیار موثری در حکومتداری در مقاطع گذشته داشت و در تاریخ بعد از اسلام، مازندران در تمامی عرصه‌ها نقش منحصر بفردی را داشت.

استاندار مازندران اذعان داشت: مازندران در شکل گیری انقلاب اسلامی یاورانی داشت که در حوزه علمای بزرگ اسلام مردم را تحت فرمان امام قرار بدهند و در پیروزی انقلاب نقش ایفا کنند.

حسینی‌پور با اشاره به نقش مازندران در دفاع مقدس و لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا بیان کرد: شهر چالوس قدمگاه رزمندگان مازندران و گیلان در دوران دفاع مقدس بود و در جبهه مقاومت و مدافع حرم نیز شهدای زیادی تقدیم شده است و این استان در همه عرصه‌ها نقش ممتازی داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر مازندران ۱۲ درصد سبد غذایی کشور را در اختیار دارد و در تولید ۱۴ محصول رتبه برتر کشوری را دارا است و این استان رتبه اول تولیدات کشاورزی را نیز به خود اختصاص داده است.

استاندار مازندران متذکر شد: مازندران با سه بندر مهم در مسیر اوراسیا شرایط ویژه‌ای دارد و باید ببینیم آیا وضعیت کنونی مازندران متناسب با شرایط تاریخی آن هست یا خیر، در حالی که هنوز با مازندران بزرگ، قدمت و تمدن و تاریخ و علما و رزمندگان و متفکران بزرگ فاصله داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مقامات عالی زیادی از استان در بخش‌های علمی بین المللی داریم و برترین‌های ورزشی که غرور ملی کشور را بالا می‌برند و نخبگان زیادی دارد و هوش مردم استان در ارزیابی‌ها جز هوش برتر است و با چنین وضعیتی باید شاهد جایگاه بهتر و متناسب این استان باشیم.

حسینی‌پور اضافه کرد: به میمنت نامگذاری روز مازندران و پایگاه اصلی شکل‌گیری حکومت علویان باید همایش ملی روز مازندران هر ساله با حضور نخبگان در این منطقه که افتخار مازندران و مقدس است، برگزار شود.

وی با اشاره به بی‌مهری و بی‌توجهی صورت گرفته به بخش کجور و امامزاده سیدعلی کیاسلطان خواستار بهسازی و بازسازی آن شد و اظهار داشت: بخش کجور که بهترین طبیعت و اراضی و مردم متدین و انقلابی است و باید در طول مسیر توسعه استان توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

استاندار مازندران خواستار شناسایی و موانع فراروی سرمایه‌گذاری در بخش کجور شد، گفت: باید در حوزه کشاورزی، گردشگری و بومگردی و به ظرفیت‌های کجور توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه کجور به عنوان منطقه ویژه گردشگری طبیعت و دینی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اینجا باید شهرک‌های کشاورزی و دامپروری ایجاد شود که لازمه توسعه این منطقه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها