اوضاع سوریه، یمن و لیبی محور گفت‌وگوی معاون وزیر خارجه روسیه با مشاور امیرعبداللهیان

در دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با مشاور ارشد وزیر امور خارجه درباره آخرین تحولات سوریه، لیبی و یمن گفت‌وگو شد و ۲ طرف بر ضرورت تمدید آتش‌بس در یمن تأکید کردند.
کد خبر: ۵۵۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ - 06November 2022

اوضاع سوریه، یمن و لیبی محور گفت‌وگوی معاون وزیر خارجه روسیه با مشاور امیرعبداللهیانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه که در رأس هیأتی برای رایزنی‌های سیاسی در تهران حضور دارد، امروز (یکشنبه) با علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات سوریه، لیبی و یمن گفت‌وگو کردند.

خاجی در این ملاقات در مورد تحولات سوریه، با اشاره به گشایش‌های سیاسی و همچنین بهبود ثبات امنیتی در این کشور، بازسازی اقتصادی و رفع آلام مردم را مهمترین اولویت مرحله جدید از تحولات سوریه برشمرد و بر لزوم تداوم و تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه و همچنین افزایش کمک‌های جامعه بین‌المللی در این راستا تأکید کرد.

دو طرف در ادامه این ملاقات، ضمن بررسی آخرین تحولات لیبی و یمن، بر ضرورت حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی و حل و فصل سیاسی اختلافات در این دو کشور در چارچوب داخلی و بدون مداخله خارجی تأکید کردند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر ضرورت تمدید آتش بس در یمن به منظور پیشبرد گفت‌وگو‌های سیاسی در راستای استقرار صلح و ثبات در این کشور، خواستار توجه جامعه بین‌الملل به ابعاد بشردوستانه بحران یمن، لغو محاصره اقتصادی مردم و حل مشکل پرداخت حقوق همه کارکنان دولت این کشور شد.

سرگئی ورشینین دیروز (شنبه) نیز در نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در تهران شرکت و در حاشیه آن نیز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها