مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فعالیت‌های ادبی در حوزه دفاع مقدس این حماسه جاوید را ماندگار می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: بدون شک عظمت و شکوه دفاع مقدس با انجام اقدامات هنری و ادبی ماندگار خواهد شد که یکی از عرصه‌های فعالیت‌های ادبی، تألیف کتاب است.
کد خبر: ۵۵۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ - 06November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان که با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اعضای این شورا و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس استان امروز در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، کمیته ادبیات این شورا گزارشی از فعالیت‌های حوزه کتاب ارائه کرد در جمعبندی جلسه مقرر شد که در نشست امروز شورا منتخبین نویسندگان دفاع مقدس استان حضور داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وقایع و حوادث اخیر و همچنین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت نقش‌آفرینی در جهاد تبیین به‌منظور پرداختن به حقایق دفاع مقدس، ضروری است تا ثبت و ضبط این حقایق و انعکاس آن به جوانان در دستور کار قرار گیرد تا همانگونه که پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت به این حماسه جاوید باور داشتند جوانان نیز در متن این حماسه قرار بگیرند و آن را باور کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بدون شک عظمت و شکوه دفاع مقدس با انجام اقدامات هنری و ادبی ماندگار خواهد شد که یکی از عرصه‌های فعالیت‌های ادبی، تألیف کتاب است.

فعالیت‌های ادبی در حوزه دفاع مقدس این حماسه جاوید را ماندگار می‌کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اگرچه در حوزه تالیف، چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس قدم‌هایی برداشته شده اما در برابر رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بسیار اندک است. امیدواریم با حضور جهادی نویسندگان دفاع مقدس شاهد رونق بیش از پیش این حوزه باشیم.

توجه به میزان اثرگذاری تألیفات دفاع مقدس

محمد حسین‌زاده در این نشست ابراز داشت: دفاع مقدس و جبهه مقاومت گنجینه گران‌سنگ است از طرف دیگر توانمندی‌ که در حوزه نویسندگی دفاع مقدس وجود دارد نیازمند یک اقدام هماهنگ است تا با تلفیق این دو، در حوزه کتاب دفاع مقدس جریان‌سازی شود.

وی افزود: در طول سال عناوین بسیاری در حوزه دفاع مقدس تألیف می‌شود اما در تعداد اندکی از آن‌ها اصول حرفه‌ای نگارش مورد توجه قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های ادبی در حوزه دفاع مقدس این حماسه جاوید را ماندگار می‌کند

رئیس کمیته ادبیات و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: کتاب‌هایی مورد اقبال مخاطبان قرار می‌گیرد که اصول حرفه‌ای نویسندگی رعایت شده باشد لذا نوقلمان با کمک نویسندگان پیشکسوت باید به مرتبه‌ای از تخصص برسند تا آثار تألیفی آن‌ها نیز در ردیف آثار پرفروش قرار گیرد.

این مسئول تأکید کرد: در تولید آثار ادبی صرفا نباید به کمیت توجه داشت و اثرگذاری آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

خرید کتاب توسط دستگاه‌‌های استانی برای مخاطبین خود در راستای حمایت از آثار تألیفی دفاع مقدس، بهره‌گیری از امکانات ترویجی و تبلیغی به‌منظور معرفی کتاب‌های دفاع مقدس به زائران رضوی، شناسایی سوژه‌های ناب دفاع مقدس به‌منظور تألیف کتاب و حمایت از نویسندگان و ناشرین دفاع مقدس از جمله پیشنهادات رئیس کمیته ادبیات و تاریخ شورای هماهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در راستای ارتقای حوزه نویسندگی دفاع مقدس و چاپ و نشر بود.

فعالیت‌های ادبی در حوزه دفاع مقدس این حماسه جاوید را ماندگار می‌کند

در این نشست علیرضا میری، اسما حسینی، حمید جهانگیرفیض‌آبادی، رویا حسینی، ابوالقاسم محمدزاده، منیره هاشمی، محمدمهدی خالقی، سعید عاکف، رامین رامین‌نژاد، مهری غلام‌پور، مریم عرفانیان و حمیدرضا صدوقی به‌عنوان منتخبین جامعه نویسندگان دفاع مقدس استان در سخنانی ضمن بیان دغدغه‌های خود در حوزه تألیف، چاپ و نشر کتاب دفاع مقدس به ارائه راهکار در جهت رفع مشکلات این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار