معرفی برگزیدگان استانی جشنواره‌های فانوس و ترنم فتح در آذربایجان غربی

مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره ملی فانوس و پنجمین جشنواره ترنم فتح، با معرفی برگزیدگان این جشنواره‌ها در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ - 06November 2022

معرفی برگزیدگان استانی جشنواره‌های فانوس و ترنم فتح در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره ملی «فانوس» و پنجمین جشنواره «ترنم فتح»، امروز (یکشنبه) با معرفی برگزیدگان این جشنواره‌ها در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «عبدالرحیم نیساری» مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان غربی در این مراسم هنرمندان عرصه دفاع مقدس را راویان و انتقال دهندگان فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل های آینده عنوان کرد و گفت: حمایت از این قشر از جامعه یکی از اولویت های مسئولین امر باشد.

وی خاطرات رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را به عنوان یک ثروت ملی برای کشور تلقی کرد و گفت: نباید اجازه داد این رشادت ها و خاطرات توسط دشمنان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام نیساری تصریح کرد: بنابراین امیدواریم با الهام از هنر دفاع مقدس که چراغ راه آینده در میدان جهاد تبیین است بتوان حقانیت انقلاب را به آیندگان منتقل کرد.

سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بر لزوم ادامه راه شهدا تاکید و برگزاری چنین جشنواره هایی را گامی موثر در راستای حفظ آثار و دلاوری های رزمندگان و نشر رشادت های آنان در جامعه دانست.

در جشنواره فانوس که شامل تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس است لوح تقدیر هیات داوران استان آذربایجان غربی در بخش هنرهای نمایشی با تئاتر صحنه ای به «رضا خروجیان»، تئاتر خیابانی به «امیر زینال پور» و متن نمایشنامه به «شهریار نیریز» تعلق گرفت.

در بخش هنرهای تجسمی با پوستر «جمال دانا»، خوشنویسی «ایرج سلیمانزاده» ، نقاشی دستی «زهرا علیزاده» لوح تقدیر هیات داوران را کسب کردند.

لوح تقدیر بخش موسیقی و سرود با موضوع سرودهای دانش آموزی  به «بهار بهاروند»  و  موسیقی با کلام نیز به «ناصر صدیق نیا» تعلق گرفت.

در بخش فیلم و سریال با موضوع فیلم داستانی بلند به «احمد عبادی» بخش فیلم و سریال با مستند بلند به «سعید قنبرزاده»، بخش فیلم و سریال با نماهنگ نیز به «بهنام رضا زاده» لوح تقدیر اهدا شد.

لوح تقدیر هیات داوران استان آذربایجان غربی در بخش رادیویی با پادکست نیز به «احسان احمدی تبار» و  بخش رادیویی با محوریت نمایش رادیویی نیز به «روشنک ذوالفقاری»، تعلق گرفت.

در بخش آزاد با پوسر نیز «بهار بهاروند» و بخش آزاد با نقاشی دستی نیز  هنرمند «حمید احمدی تبار » لوح تقدیر دریافت کردند.

در پنجمین دوره جشنواره ترنم فتح ویژه گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی؛ هیئت داوران گروه «رزم نوازان قرارگاه منطقه ای نزاجا» مستقر در استان آذربایجان غربی را به عنوان گروه برتر معرفی و لوح تقدیر جشنواره را به آن اهدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار