مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تبیین حماسه‌های دفاع مقدس به شیوه هنر ضروری است

سردار «ملکی» گفت: تبیین حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس به شیوه هنر در جامعه ضروری است.
کد خبر: ۵۵۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ - 09November 2022

تبیین حماسه‌های دفاع مقدس به شیوه هنر ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره استانی فانوس ویژه تولیدات هنری حوزه دفاع مقدس، ایثار، شهادت و مقاومت که در سالن اجتماعات شهرداری آمل برگزار شد، با گرامیداشت هفته مازندران و تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره اظهار داشت: پنجمین جشنواره فانوس در سطح ملی در استان اصفهان برگزار خواهد شد و ما اختتامیه دومین جشنواره استانی آن را برگزار می‌کنیم.

وی بهترین و شیواترین راهکار روایت هشت سال دفاع مقدس را هنر برشمرد و افزود: می‌توانیم از دریچه هنر سبک و سیره شهیدانی، چون طوسی، شیرودی، بصیر، نوری و... را روایت کنیم.

سردار ملکی با بیان اینکه ما در روایت هشت سال دفاع مقدس کوتاهی کردیم، اذعان داشت: دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها تبیین نشدند و باید برای آن‌ها جنایت‌های منافقین، چگونگی شهادت ۱۷ هزار شهید ترور و جنایت‌های اتحادیه کمونیست‌ها را در آمل و جنگل‌های شمال بازگو کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بهترین شیوه تبیین هشت سال دفاع مقدس شیوه هنر است، گفت: باید از مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس و مشکلاتی که کشیدند، جنایت‌های کومله و دموکرات و پژاک به نسل جوان بگوییم.

سردار ملکی با اشاره به آموزش‌های نامناسب در تعدادی از مهد‌های کودک و بعضی از کوتاهی‌ها در امر آموزش و پرورش افزود: باید رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدا را به شیوه هنر و روایت صحیح برای این دو قشر بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه خودشناسی و دشمن شناسی مهم است، به دستاورد‌های دفاع مقدس پرداخت و به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدا این درخت انقلاب به پشتوانه مردم بابصیرت به شکوفایی رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه ما خودمان را شناختیم و باید دشمن را نیز بشناسیم و معرفی کنیم، ادامه داد: مشکلات و تحریم‌ها نباید ما را از اهداف‌مان دور کند.

سردار ملکی گفت: ما هستیم، چون فرهنگ شهدا وجود دارد، ما هستیم، چون مقاومت و ایثار وجود دارد، نگاه‌مان به خدا، اهداف انبیا و ائمه اطهار است و با وجود عترت، قرآن و آموزه‌های کربلا تسلیم دشمن نمی‌شویم و در جنگ ترکیبی و شناختی نیز پیروز خواهیم شد.

این مسئول اقدام عده‌ای از افراد را در بی‌احترامی نسبت به پرچم مقدس سه رنگ جمهوری اسلامی از بی‌بصیرتی دانست و افزود: روایت عاشورا و حماسه هشت سال دفاع مقدس و مقاومت بهترین شکل روایت است.

وی بیان کرد: مازندران افتخار می‌کند در چند مرحله در جشنواره فانوس در سطح ملی برگزیده شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در عملیات محرم نقش ویژه‌ای داشت، گفت: این عملیات در منطقه عین خوش، ذبیدات عراق، دهلران اجرا شد و بخش اعظمی از ایران که در اشغال عراق بود آزاد شد و ما هم فتوحاتی داشتیم و لشکر ۲۵ کربلا بعد از این عملیات از تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار