مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان مطرح کرد؛

هنر، آبان و اصفهان سه کلمه مأنوس در تاریخ دفاع مقدس

سرهنگ «رضایی» گفت: هنر، آبان و اصفهان سه کلمه مأنوس در تاریخ دفاع مقدس هستند که یادآور رشادت و جان‌فشانی جوانان اصفهانی در عملیات محرم و تشییع ماندگار ۳۷۰ شهید در روز ۲۵ آبان است.
کد خبر: ۵۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ - 08November 2022

هنر، آبان و اصفهان سه کلمه مأنوس در تاریخ دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه استانی ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس، مرحله استانی اظهار داشت: هنرمندان به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین در خط مقدم جهاد فرهنگی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال پیش در یکی از بهترین ماه‌های سال و یکی از شهرهای سرآمد در هنر، جوانانی به جبهه رفتند که تصویر جاودانه‌ای از حماسه را برای همیشه در تاریخ ترسیم کردند، عنوان کرد: در عملیات محرم ۱۲۰۰ جوان اصفهانی به شهادت رسیدند که ۷۰۰ نفر از آنها در یک شب و یک منطقه عملیاتی دعوت حق را لبیک گفتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: هنر، آبان و اصفهان سه کلمه مأنوس در تاریخ دفاع مقدس هستند که یادآور رشادت و جان‌فشانی جوانان اصفهانی در عملیات محرم و تشییع ماندگار ۳۷۰ شهید در روز ۲۵ آبان است.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزبینی و دید بلندی که دارند هیچ قشری را از قلم نیفتاده است، افزود: ایشان خطاب به عکاسان و خبرنگاران فرموده‌اند «شما با حضور خود در کنار رزمنده‌ها توانستید آن لحظه‌های پر افتخار را جاودانه کنید».

وی در خصوص حضور و نقش تأثیرگذار هنرمندان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این هنرمندان بعد از پایان جنگ نیز در معرفی آن سال‌های حماسه اثرگذار ظاهر شده‌اند. هم اکنون با هنرمندانی در عرصه روایت سال‌های دفاع مقدس مواجه هستیم که بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدند و آنها از ثمرات انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه هنرمندان شرکت‌کننده در ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ۵۰ درصد این عزیزان، بچه‌های انقلاب هستند که می‌توانند برای نسل امروزی الگو باشند، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره ملی به میزبانی اصفهان در هفته آینده و به مناسبت ۲۵ آبان برگزار خواهد شد و گام دوم انقلاب و حرکت در این مسیر با تلاش شما هنرمندان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها