پیروزی نتانیاهو در انتخابات سرآغاز بحران جدید اردن و رژیم صهیونیستی

با پیروزی ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست، مقامات اردنی از تلاش کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی قدس اشغالی نگران شده‌اند.
کد خبر: ۵۵۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ - 07November 2022

پیروزی نتانیاهو در انتخابات سرآغاز بحران جدید اردن و رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، با پیروزی ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست، مقامات اردنی از تلاش کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی قدس اشغالی نگران شده اند.

مقامات اردنی تصریح کرده اند که هر گونه تلاش از سوی کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی قدس اشغالی، موجب آسیب دیدن روابط دوجانبه میان امان و تل آویو خواهد شد.

در همین رابطه شبکه تلویزیون کان رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که با قدرت گرفتن راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو، ممکن است در آینده نزدیک شاهد یک بحران در روابط دیپلماتیک میان امان و تل آویو باشیم.

این شبکه صهیونیستی با اشاره به اینکه تولیت مسجدالاقصی برعهده اردن قرار دارد، تصریح کرد که اعضای ائتلاف نتانیاهو (راستگرایان افراطی) خواهان آزادی عمل شهرک نشینان در مسجدالاقصی جهت برگزاری مراسم‌های دینی هستند، همین مساله موجب می‌شود در آینده تنش‌هایی در روابط با اردن ایجاد شود.

یک منبع اردنی در این باره گفت: هر گونه تغییر در وضعیت موجود در مسجدالاقصی قطعاً موجب آسیب دیدن روابط دوجانبه می‌شود.

وی با اشاره به حضور «ایتمار بن گویر» از اعضای ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو، تاکید کرد: بن گویر که ممکن است که بخشی از کابینه ائتلافی باشد، سیاست‌های تحریک آمیزی در قبال مسجدالاقصی دارد.

این منبع اردنی با اشاره به سوابق بن گویر در یورش علیه مسجدالاقصی، تصریح کرد: اقدامات تحریک آمیز وی در قامت وزیر کابینه قطعاً واکنش‌های متفاوتی در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار