معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج تحول‌آفرین و فرصت‌ساز است

سردار معروفی با بیان اینکه بسیج تحول‌آفرین و فرصت‌ساز است، گفت: وظیفه بسیج تهییج جامعه برای حرکت رو به جلو و ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و علمی و فناوری است.
کد خبر: ۵۵۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ - 07November 2022

بسیج تحول‌آفرین و فرصت‌ساز استبه‌ گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که عصر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های شهید سلیمانی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تعامل میان رسانه و بسیج، اظهار داشت: اگر به عقبه اتفاقاتی که در کشور ما در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ رخ داد، نگاه کنیم، نکات بسیار مهمی قابل مشاهده است و اینکه دشمن در دشمنی خود با مردم کشورمان لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و چنانچه از دشمنی دشمنان لحظه‌ای غفلت کنیم، دشمن از اردوگاه ما یار گیری خواهد کرد.

سردار معروفی با اشاره به دوران اسارتش در اواخر جنگ تحمیلی گفت: در آن دوره دو کتاب با عناوین «انقلاب محنت‌بار» و «جمهوری دوم» وارد اردوگاه شد که نویسنده آمریکایی آن بر حرکت نرم برای نابودی انقلاب اسلامی تاکید داشت و این نشان می‌دهد حرکت نرم، اولین موضوعی است که از سال‌ها قبل در دستور کار دشمنان قرار گرفته و این هم با الگوبرداری از حرکت نرم امام خمینی (ره) صورت گرفته است؛ زیرا ایشان با استفاده از جوانان توانست مقابل رژیم پهلوی و ارتش بعث عراق در جنگ تحمیلی به پیروزی برسد؛ لذا دشمن نیز با همین الگو تلاش دارد تا با حرکت نرم، سرمایه عظیم ایران یعنی جوانان را از ما بگیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین جنگ رسانه‌ای را یکی دیگر از ابزار‌های دشمن برای آسیب زدن به ایران برشمرد و افزود: دشمن به خوبی می‌داند که مردم پای حکومت اسلامی ایران ایستاده‌اند، پس تلاش دارد که میان ملت و نظام انشقاق ایجاد کند و در این مسیر با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و همچنین استفاده از فضایی مجازی تلاش می‌کند که سرمایه اصلی کشور ما یعنی جوانان را از اسلام و انقلاب اسلامی دور کند.

وی رسانه و توانمندی آن را یک معجزه دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها اگر درست عمل کنند، می‌توانند معجزه کنند؛ زیرا اصل وظیفه رسانه‌های ما در کنار اطلاع‌رسانی ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، عزت و شرف و مطالبه‌گری هوشمندانه است؛ مطالبه‌گری بسیار مهم است، اما باید به‌موقع باشد؛ به‌عنوان مثال در حوزه عفاف و حجاب بیش از ۸۵ درصد طالب حجاب هستند، اما نباید حرکات غیر این را به کل جامعه تسریع دهیم.

سردار معروفی با بیان اینکه رسانه باید صادقانه با مردم مطالب را بگوید و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد، رسانه را ابزار عملیات روانی دانست و گفت: اگر رسانه را از عملیات روانی بگیریم، دیگر چیزی نداریم؛ در واقع رسانه می‌تواند با تاکید بر اصول قابل توجه جامعه وحدت و یکپارچگی ایجاد کند؛ اما اگر خط‌کش برداشته و جامعه را به چپ و راست تقسیم کنیم، وحدت و امید را از بین می‌برد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اسلام مورد تاکید بسیج، همان اسلامی است که در غزه بدون داشتن حتی یک شیعه در مقابل اشغالگران می‌ایستد یا در سوریه و عراق مقابل تکفیری‌ها سینه سپر کرده و هرجا مظلومی است به فریاد آن می‌رود.

وی تاکید کرد: بسیج یک فکر و اندیشه است که به دنبال اعتلای انقلاب، اسلام و کشور است؛ اما بسیجی، تنها آن‌هایی نیستند که در بسیج ثبت نام کرده‌اند، بلکه به اعتقاد من تمام ملت ایران بسیجی هستند؛ زیرا برای اعتلا و عزت اسلام و کشور تلاش می‌کنند.

سردار معروفی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توجه مقام معظم رهبری در این بیانیه به جوانان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۴۱ بار در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به جوانان اشاره کرده‌اند که این توجه ویژه ایشان به جوانان را نشان می‌دهد. موضوعی که در انقلاب ما ثابت شد، هر جا مسئولیت را به جوانان دادیم، تحول و تغییرات ایجاد شد؛ وظیفه بسیج تهییج جامعه برای حرکت رو به جلو و ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و علمی و فناوری است.

وی اظهار داشت: بسیج، تنها در عرصه مقابله با بحران‌ها حضور ندارد، بلکه بسیج در شرایط عادی هم تحول‌آفرین و فرصت‌ساز است؛ از سوی دیگر با نگاه به اندیشه و هدف است که می‌توان تغییر ایجاد کرد و این جوانان و بسیجیان هستند که می‌توانند تحول ایجاد کرده و تفاوت‌ها را رقم بزنند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت محاسبات غلط از داخل ایران و اتفاقات بعد از افزایش قیمت بنزین بود که باعث شد آمریکایی‌ها با طرح صهیونیست‌ها دست به ترور حاج قاسم سلیمانی بزنند؛ البته هرچند قلب حاج قاسم سلیمانی را از کار انداختند، اما بیش از ۸۰ میلیون قلب برای او تپید و به میدان آمد و نشان داد که محاسبات دشمنان درباره ایران اشتباه بوده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار