در گفت‌وگوی تلفنی؛

سرلشکر باقری: دانش دفاعی خود در مبارزه با تروریسم را در اختیار عراق می‌گذاریم/ وزیر دفاع عراق: نقش ایران در نابودی داعش را فراموش نمی‌کنیم

سرلشکر باقری در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع عراق گفت: نیروهای مسلح ایران توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و صنعت دفاعی دارند که می‌توانند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهند.
کد خبر: ۵۵۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ - 07November 2022

سرلشکر باقری: دانش دفاعی خود در مبارزه با تروریسم را در اختیار عراق می‌گذاریم/ وزیر دفاع عراق: نقش ایران در نابودی داعش را فراموش نمی‌کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع جدید عراق که به تازگی از مجلس این کشور رای اعتماد گرفت، درباره همکاری‌های دفاعی و مبارزه با تروریسم به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در این گفت‌وگو ضمن تبریک به ثابت محمد العباسی به‌عنوان وزیر دفاع جدید کشور عراق اظهار داشت: جنابعالی از افراد خوشنام و دارای سوابق مدیریتی خوب و شایسته‌ای هستید که این شاخصه می‌تواند پشتوانه خوبی برای شما در این مسئولیت مهم و خطیر باشد.

وی با اشاره به جایگاه مقام والای شهدا، به‌‌خصوص شهیدان مبارزه با تروریسم و داعش، سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در تاریخ دو کشور ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: وضع موجود روابط نظامی دو کشور در سطح انتظار بنده نیست و مردم و نیروهای مسلح دو کشور باید شاهد روابط بسیار عالی با یکدیگر باشند که این امر مهم از مسئولیت‌های مهم من و شماست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و توانمندی‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و صنعت دفاعی دارند که می‌توانند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهند که موجب شتاب بیشتری در مسیر رشد و بالندگی تأمین امنیت کشور عراق شود.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۱۵ سند تفاهم‌نامه‌ای در مورد همکاری‌های دفاعی بین دو کشور منعقد شده بود که متأسفانه مواردی از بندهای آن اجرا نشده است، یادآور شد: مقامات و فرماندهان دو کشور باید در سطوح مختلف رایزنی‌هایی را به‌صورت برنامه‌ریزی شده داشته باشند تا بتوانند با استفاده از تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های بیشتر و مؤثرتری را با هم داشته باشند.

ثابت محمد العباسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با گرامیداشت یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: دولت و ملت عراق هیچ زمانی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش را فراموش نخواهد کرد و ما همواره قدردان مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر دفاع عراق افزود: از جمهوری اسلامی ایران که ما را در تشکیل کابینه همراهی کرد، تشکر می‌کنم و نیروهای مسلح جمهوری عراق آماده هرگونه همکاری نظامی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ثابت محمد العباسی وزیر دفاع عراق جهت حضور در ایران دعوت بعمل آورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار