برگزاری نشست تخصصی با اهالی قلم حوزه دفاع مقدس در زاهدان

نشست علمی تخصصی با نویسندگان و اهالی قلم حوزه دفاع مقدس امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ - 07November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، نشست علمی تخصصی با نویسندگان و اهالی قلم حوزه دفاع مقدس امروز با حضور سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان تاریخ و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سردار بایرامی اظهار داشت: حضور در جمع فرهیختگان و اندیشمندان و اهالی قلم استان پر آوازه سیستان و بلوچستان فرصتی بود تا از این بزرگواران بهره کافی و وافی را ببریم.

بایرامی گفت: تصور می شود آنچه که باید در خصوص داشته های فرهنگی و ادبی این استان نمایانده شود به طور کامل به مخاطب شناسانده نشده و این نیاز به جهد و تلاش و نیز استفاده از ابزار و تکنیک های روز می باشد.

وی در ادامه افزود برای رسیدن به جایگاه مطلوب نیازمند تشکیل بانک سوژه و بانک اطلاعات تولیدی و تجمیع اسناد و مدارک دفاع مقدس می باشد.

 این مسئول ادامه داد: پهنه وسیع استان و شهرها و مناطق دور و نزدیک آن باید مورد توجه بنیاد حفظ آثار استان قرار گیرد، باید از طیف های مختلف فرهنگی و مجموعه ها و ثمن ها بهره برد تا توازن مناسب برای نویسندگی دفاع مقدس به حاصل شود. 

سردار بایرامی عنوان کرد: ارزیابی کتب دفاع مقدسی از ضروریات می باشد که ناظران همین استان قبل از ممیزی آن را مورد بررسی قرار دهند و اینکه نگارش تاریخ توصیفی نقش استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس از ضروریات است تا میزان حماسه و از خود گذشتگی های جوانان این استان را بیشتر آشکار نماید.

وی بیان داشت: معتقدیم شناساندن فرهنگ غنی دفاع مقدس انسجام و اتحاد بیشتری را برای مردم عزیز خصوصا اقوام و مذاهب به ارمغان خواهد آورد و این مهم بر دوش فرهیختگان ،نخبگان ،اهالی قلم و ادیبان این استان می باشد

سرهنگ دوم پاسدار «جعفر شریفی جاوید» معاون ادبیات اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گزارشی از عملکرد دایره ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان و آماری از کتب چاپ شده ارائه شد.

وی گفت: در سال جاری ۴۶ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

در پایان مراسم از ۲۳ عنوان کتاب رونمایی شد، و از ۷ نویسنده برتر استان تقدیر صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار