قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

مشکل استخدام و مسکن نخبگان حل می‌شود

باقری مقدم از جذب هزار نفر نخبه در دستگاه‌های اجرایی و پیگیری ساخت هزار واحد مسکونی ویژه نخبگان ایرانی از سوی بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 08November 2022

مشکل استخدام و مسکن نخبگان حل می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ناصر باقری مقدم» قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگویی با اشاره به مطالبه رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای حل مشکلات نخبگان، از هدف‌گذاری این بنیاد در جذب ۱۰۰۰ نخبه در دستگاه اجرایی کشور خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور توسعه اثرگذاری و تحول‌آفرینی استعداد‌های برتر و نخبگان در نهاد‌های دولتی کشور، آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی توسط هیئت وزیران در اسفندماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

وی افزود: این آیین‌نامه که به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور تصویب شده است، بستر‌های لازم را برای جذب و نگهداشت نخبگان در کلیه دستگاه‌ها و موسسات دولتی و عمومی فراهم کرده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بر این اساس بنیاد ملی نخبگان به صورت فصلی از طریق فراخوان اقدام به ثبت‌نام متقاضیان این مصوبه کرده و همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام به احصا پست‌های بلاتصدی دستگاه‌ها برای جذب نخبگان می‌کند.

وی تصریح کرد: طی ۲ فراخوان اعلام شده، حدود ۷۵۰۰ نفر ثبت نام کردند که در دوره اول ۲۵۰۰ نفر و در دوره دوم ۵۰۰۰ نفر متقاضی بودند.

باقری مقدم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، بیش از ۱۰۰۰ نفر به سازمان اداری استخدامی معرفی خواهند شد. با اینکه هدف گذاری بنیاد ملی نخبگان هزار نخبه در دستگاه اجرایی است، اما فرآیند شناسایی تا ۲۰۰۰ نفر طراحی شده است.

وی درباره حل مشکل مسکن نخبگان نیز، گفت: همچنین با توجه به حائز اهمیت بودن موضوع مسکن نخبگان و لزوم فراهم آوردن شرایط مناسب برای بهره‌مندی از توان ایشان در توسعه و پیشرفت کشور، پیگیری طرح ساخت حداقل ۱۰۰۰ واحد مسکونی در قالب شهرک نخبگانی با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

وی افزود: بنیاد، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بزرگ مراکز استان‌ها را به عنوان گام نخست این اقدام، در نظر گرفته، که با همکاری و همراهی و استفاده از امکانات هر یک از این دانشگاه ها، ساخت این شهرک‌ها در کنار دانشگاه‌ها آغاز شود.

باقری مقدم با بیان اینکه کلیات این طرح در هیات امنای بنیاد ملی نخبگان تصویب و به موافقت رئیس جمهور هم رسیده، گفت: براساس این تفاهم نامه ها، دانشگاه‌ها بخشی از زمین‌هایی را که می‌توانند به این امر اختصاص دهند در اختیار بنیاد ملی نخبگان قرار می‌دهند و بنیاد نیز با کمک اعتبارات دولتی اقدام به ایجاد و ساخت واحد‌های مسکونی در قالب شهرک نخبگانی برای نخبگان خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: این واحد‌ها به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار نخبگان کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار