قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان:

معیار‌های نخبگی اصلاح می‌شود

باقری‌مقدم از اصلاح معیار‌های نخبگی و تنوع‌بخشی به فرآیند شناسایی نخبه‌ها در بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ - 16November 2022

معیار‌های نخبگی اصلاح می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ناصر باقری‌مقدم» قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگویی درباره اصلاح شاخص‌های نخبگی، اظهار داشت: پیرو مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان با ایشان، تنوع بخشی فرآیند شناسایی نخبگان در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

وی افزود: در گام نخست، باید تمامی ابعاد شاخص‌های تعیین نخبگی از مقاله محوری به سمت حل مسئله تغییر کند که در حال حاضر کارگروه لازم برای این موضوع در بنیاد ملی نخبگان تشکیل شده است.

باقری مقدم با اشاره به ایجاد تنوع در شیوه نامه ها، بیان کرد: بنیاد در حال تهیه شیوه نامه‌های نخبگان صنعتی، کارآفرینی، مدیریت و حکمرانی و اقتصادی است؛ لذا هر کدام از این شیوه نامه‌ها می‌تواند موجب جذب و هدایت استعداد‌های برتر به سمت نیاز کشور شود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، عنوان کرد: کشور در سال‌های آینده نیازمند اقتصاددانانی است که به حل مسائل اقتصادی کشور بپردازند؛ بنابراین بنیاد معقتد است با تدوین شیوه نامه در حوزه نخبگان اقتصادی، می‌تواند مشوق استعداد‌های کشور باشد.


وی تصریح کرد: براساس آمار‌های بین المللی یک تا ۲/۱ دهم درصد از افراد یک جامعه جز استعداد‌های برتر آن محسوب می‌شوند و با در نظر گرفتن این عدد برای ایران، باید حدود یک میلیون استعداد برتر و نخبه در کشور شناسایی شود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در حال حاضر پایگاه‌های اطلاعاتی بنیاد، حدود ۵۰ هزار استعداد برتر و نخبه را شناسای کرده است. با اقدامات صورت گرفته، حجم شناسایی نخبگان کشور، در سال‌های آینده چند برابر و به عدد استاندارد بین المللی خواهد رسید.

وی گفت: گام بعدی تغییر شیوه شناسایی از خوداظهاری به فعال است، به این معنا که، بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد با اجرا کردن مکانیزم‌های شبکه‌ای در کشور، نخبگان را به صورت فعال شناسایی و دعوت به قرار گرفتن در جایگاه مناسب کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار