محبوبیت جو بایدن تا ۳۹ درصد سقوط کرد

در بحبوحه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت رئیس‌جمهور دموکرات این کشور تا ۳۹ درصد سقوط کرده است.
کد خبر: ۵۵۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 08November 2022

محبوبیت جو بایدن تا ۳۹ درصد سقوط کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، در بحبوحه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، تازه‌ترین نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تا ۳۹ درصد سقوط کرده است؛ موضوعی که دیدگاه‌هایی را تقویت می‌کند که می‌گویند دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره کنگره با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

محبوبیت بایدن در نظرسنجی «گالوپ» که روز جمعه انجام شده بود، بیش از ۴۰ درصد بود.

رضایت از عملکرد دو رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، یعنی دونالد ترامپ و باراک اوباما در همین زمان مشابه (۲ سال پس از ریاست‌جمهوری) به ترتیب ۴۲ و ۴۵ درصد بوده است.

امروز سه‌شنبه انتخابات میان دوره کنگره آمریکا امروز در سراسر ایالت‌های این کشور برگزار می‌شود.

در جریان این انتخابات تمامی ۴۳۵ صندلی مجلس نمایندگان و یک سوم از ۱۰۰ کرسی سنا یعنی ۳۵ صندلی آن مجلس به رقابت گذاشته می‌شود. ضمن اینکه هم‌زمان نامزد‌های احزاب جمهوریخواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا به رقابت خواهند پرداخت.

ناکامی بایدن در برابر چالش‌های متعدد پیش روی دولت در حوزه‌های مختلف، باعث شده تا انتخابات میان‌دوره‌ای امسال کنگره نسبت به سال‌های گذشته از حساسیت فوق‌العاده برخوردار باشد.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که جمهوری‌خواهان اکثریت صندلی‌های مجلس نمایندگان و احتمالاً مجلس سنا را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها